zondag 1 september 2013

Beauty | Kruidvat Chocolade masker.



Zaterdagavond. De perfecte tijd voor een lekker muziekje en wat ontspanning. En wat werkt nou beter dan een gezichtsmaskertje? Ik heb het Chocolate masker van Kruidvat geprobeerd. Chocolade maskers, er zijn zo veel van, maar is deze een van de beste die ik heb gebruikt? Klik verder voor de review. x



Ik had dit masker al een hele tijd liggen. Kruidvat heeft van hun eigen merk drie verschillende maskers die per twee verkocht worden. Ze hebben een Strawberry, Fruitcocktail (peel-off) en deze Chocolate versie te koop voor maar €0,99! Een echt low-budget masker dus! 


Het masker is makkelijk aan te brengen, ook al zit er natuurlijk wel weer veel te veel in een pakje. Je brengt een dikke laag aan met je handen of een kwast en laat dit 10 minuten intrekken. Ondertussen kan je makkelijk andere dingen doen, want het masker irriteert niet. Ik was hem zelfs bijna vergeten af te spoelen! Ik heb hem er dus 20 minuten op gehad.. Het afspoelen ging op de plekken waar hij was ingetrokken wat moeilijk, ik had nog hele bruine kringen om mijn ogen, maar na wat vegen was dit ook weg. Dit kan wel voor irritatie zorgen.


En dan de ingrediënten.. Als een van de eerste ingrediënten staat alcohol, maar volgens mij is dit een soort dat niet erg is. Ook staat er parfum tussen verstopt, wat zorgt voor een sterk aanwezige geur. Verder zien de ingrediënten er redelijk goed uit volgens mij; verschillende oliën en boters en weinig 'schadelijke' stoffen.


Het masker is echt super bruin! Normaal is het wel iets grijzig of pastel, maar dit was echt bruin. Zoals ik al zei was er een erg sterke geur; een beetje chocolade vla. Dit ruik je alleen als je hem aanbrengt en achteraf nog een beetje. 
Het masker beloofde een ontspannen en zacht gezicht. Mijn gezicht voelt erg zacht aan en omdat hij niet tintelt of zoiets is hij ook wel ontspannend. Bij het afspoelen bleef er een vettig laagje achter op mijn gezicht, waardoor ik het gevoel kreeg dat hij ook wat voedend was, maar na een tijdje voelde mijn huid alweer droog aan.

Dit low-budget is een aanrader als je niet echt een huidprobleem hebt, maar gewoon wat ontspanning wilt. Kende jij dit masker al?

1 opmerking:

  1. Ik kende hem wel, maar had er niet zo'n positieve verhalen over gehoord. Ik hou het denk ik gewoon bij mijn andere maskertjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!