vrijdag 23 augustus 2013

Tag | Firsts.

Er gaat weer een nieuwe tag rond door Bloggersland; de Mijn eerste keer/Firsts tag. Bedacht door mijn naamgenootje schatteke aka Sanne. Zij bedacht hem als Mijn eerste keer, maar al snel veranderde Teske dat in Firsts, omdat je anders wel hele rare gedachten kan krijgen bij de titel. Maar wat maakt de titel uit, het gaat om de inhoud; deze tag gaat over je eerste keren in je leven van bepaalde (normale) dingen. Klik verder voor de vragen. x



Eerste woord: Echt geen flauw idee. Ik heb het er wel eens met mijn ouders over gehad, maar ik heb het niet onthouden dus zo speciaal was het niet. Het zal wel mama zijn geweest aangezien mijn vader meestal aan het werk was. Of kat zou ook nog kunnen aangezien we een kat hadden. Misschien was dat ook wel later trouwens.. Geen idee..

Eerste beste vriendin: Dat is Lisanne. Ik ben praktisch met haar opgegroeid. Onze zussen waren ook bevriend en haar moeder paste op mij als mijn moeder aan het werk was. Pas sinds een paar jaar valt het contact steeds meer weg, omdat we nu niet meer bij elkaar op school zitten. 


Eerste huisdier: Zoals je bij mijn eerste woord al kon lezen, was dat een kat. Dat was Bassie volgens mij, een oranje kater. Mijn eerste eigen huisdier waren twee vissen die ik twee jaar geleden van mijn vriend kreeg, Guus en Theo. Guus was na een half jaar al overleden na een aanval van de kat en Theo heeft het begin deze maand opgegeven. 

Eerste angst: Pff, naast wat rare beestjes had ik heel lang heimwee, waardoor ik niet bij anderen durfde te slapen. Ik had een keer een slaapfeestje en had daar ruzie gekregen, waardoor ik naar huis wou. Een tijdje later sliep ik bij mijn opa en oma en werd ik heel misselijk en bang wakker en wou ik ook naar huis, terwijl ik daar redelijk vaak logeerde. Daarna sliep ik nog eens bij Lisanne, waar eigenlijk een soort 'conclusie' werd getrokken. Ik dacht altijd dat ik nog niet had geslapen, maar dat bleek dus wel. Ik had rare dingen gegilt en super onrustig geslapen, ongeveer een half uur en daarna werd ik wakker en wou ik weg. Ik heb me er overheen gezet en valeriaan (rustgevend middel) genomen. Ik heb er nu geen last meer van, gelukkig.


Eerste mentor: Ik heb al redelijk wat mentoren gehad, alleen al op de middelbare school een stuk of 5 door verlof en elk jaar een ander, maar mijn eerste was in de eerste klas op de middelbare school. Ze heette Mevrouw Raap en ging al redelijk snel met zwangerschapsverlof. Best jammer want het was een goede mentor.

Eerste persoon die je vandaag een berichtje hebt gestuurd: Dat was mijn vriend, Pieter. Ons internet lag er de hele avond, nacht en een deel van de ochtend af en toen dat er weer op ging had ik een berichtje van hem die ik beantwoorde.


Eerste auto: Het lijkt me handig dat ik eerst mijn rijbewijs haal, voordat ik een auto neem.. Nog geen auto voor mij.

Eerste mobiel: Pfff, dat was een Samsung uitklap telefoon met een rood klepje die ik van mijn ouders kreeg voor mijn verjaardag. Ik kocht al redelijk snel een andere, omdat je met deze echt alleen kon bellen en smssen, niet eens een spelletje of foto maken! Daarna kocht ik een Motorola van de Aldi.


Eerste date: Veel 'echte' dates heb ik volgens mij niet gehad. Ik ben een paar keer gaan zwemmen met mijn vriend, maar de eerste 'echte' date was denk ik toen we samen naar de bioscoop gingen. 

Eerste vriendje: Na flink wat niet serieuze verkeringen, is mijn huidige vriend de eerste waar ik echt een serieuze relatie mee heb. Dat was ruim drie jaar geleden. Inmiddels zijn we even uit elkaar geweest en inmiddels zijn we weer vier maanden samen.


Eerste liefde: Pfoe, liefde.. Ik heb nooit echt een crush gehad op een bekend iemand, maar dan zal dat den ik toch ongeveer hetzelfde antwoord zijn als op de vorige vraag. 

Eerste Youtube video: Dat was een super wazige nagel tutorial. Ik filmde toen nog met mijn oude camera en durfde niet te praten. De eerste waar ik echt in praatte was een unboxing/shoplog.

Eerste persoon waarop je bent geabonneerd: Volgens mij was dit Mascha van Beautygloss. Ik keek eens op de homepage en zag haar daar staan, ik ging kijken en zag dat mensen ook werkelijk een eigen pagina hadden. 'Wow, ik dacht dat je alleen muziek kon luisteren op Youtube.' Ik zag ook de abonneer knop en aboneerde op haar. Snel daarna volgden vooral comedy kanalen zoals DylanHaegens (toen nog Dutchvlogs). 


Eerste grote uitgave: Volgens mij was dat mijn tweede mobiel, dus die die ik zelf kocht. Voor toen was dat een hele grote uitgave, aangezien ik er maanden voor moest sparen om aan die 50 euro te komen, zonder dat ik het weer uitgaf aan onzin. 

Eerste baantje: Na vrijwilligerswerk en een krantenwijk, was mijn eerste baan die 'echt' voelde in een restaurant op Ameland, ik hield het hier alleen maar twee weken vol omdat ik gewoon niet op mezelf kon wonen, kreeg heimwee, voelde me eenzaam en kon niks eten. Daarna heb ik gewerkt bij de Albert Heijn, waar ik een half jaar werkte en nu werk ik bij Kruidvat. 


Eerste keer het land uit: Pff, volgens mij was dat naar de Belgische Ardennen met mijn ouders. Daarna nog wat keren naar Polen, Griekenland en Zwitserland. De eerste keer dat ik zonder hun ging was trouwens naar London, ik was toen net 15 en ging op schoolreis.

Hebben jullie deze tag al gedaan of gaan jullie hem nog doen? Laat het weten bij de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!