donderdag 8 augustus 2013

Nails | Essence Gel Nails at Home.

Ik had de persberichten al eerder gelezen; vanaf september Gel Nails at Home van Essence! Maar nu zag ik op de website dat deze al vanaf augustus in de winkel liggen! Een foutje? Ik weet het niet, maar ik zal daarom vandaag alvast dit nieuws met jullie delen. Je kent het misschien wel; gel nagels. Een soort nagellak, maar dan hard geworden onder een lamp met meerdere laagjes, waardoor het langer blijft zitten. Een normale set kost al snel zo'n €100, maar nu komt Essence met een low-budget variant. x

Essence beloofd met hun nieuwe producten de perfecte high shine gel manicure te kunnen creeëren; snel en gemakkelijk en dat thuis. Ook is er eindeloze keuze in kleur, want je kan de gewone Colour&Go nagellak gebruiken. Het is ook nog gemakkelijk te verwijderen; je kan het er simpelweg af trekken! En dan zou het ook nog tot 10 dagen blijven zitten! Klinkt goed toch?

Ik zal nog even uitleggen hoe je de gelnagels kunt zetten. Het is eigenlijk best simpel. Je gebruik een vijl om je nagels in de gewenste vorm te vijlen en duwt je nagelriemen terug. Hierna doe je een beetje van de Cleanser op een wattenschijfje en veegt dit over je nagels om viezigheid en vettigheid van je nagels te verwijderen.
En dan nu het echte werk; breng de primer aan over je hele nagel zodat het compleet bedekt is, van net boven je nagelriemen tot het uiteinde van je nagels. Hierna breng je een dikke gelijkmatige laag van de Peel Off Gel Base aan op je nagel en laat je dit 60 seconden onder de lamp uitharden. Als je een kleurtje wilt, haal je met de Cleanser de vettige laag van de Gel Base af die op je nagels zit. Lak dan je nagels nu met je favoriete kleur (Essence) nagellak en laat dit zonder lamp drogen. Breng dan een laag van de Clear Gel Top Coat aan over de nagellak en laat dit 60 seconden uitharden onder de lamp. Verwijder de plakkerige laag met de Cleanser en je bent klaar!

Essence verkoopt alle producten die je nodig hebt, waaronder dus de Clear gel top coat, de French gel top coat en de Peel off gel base. Deze kosten per stuk €2,99.

Ook heb je de cleanser en de primer nodig. Een hand en nagelcrème is ook handig, omdat het best ruw kan zijn voor je nagels. Deze hebben ze dan ook toegevoegd aan de collectie. Al deze producten kosten per stuk €2,49.


Je kan natuurlijk je eigen nagelvijl gebruiken, maar speciaal voor deze collectie heeft Essence ook een nagelvijl uitgebracht. Deze kost €1,99.

Je kan ook een complete Starter Kit kopen met daarin: de primer, peel off gel base, cleanser, french gel top coat of clear gel top coat. Deze kit is er in twee varianten; een voor kleur en een voor een naturelle look. Deze kosten per stuk €9,99.
En dan natuurlijk het belangrijkste: de lamp. Deze is iets duurder namelijk €24,99. Dit klink misschien wat veel, en helemaal voor Essence, maar als je zo'n lamp koopt ben je al snel zo'n €100 kwijt. Dus dit is echt een koopje! En deze kan je natuurlijk ook super vaak gebruiken.

Voor mijn vorige opleiding heb ik wel vaker met gel nagels gewerkt en ik vond het erg fijn. Ik ga dan ook zeker deze set aanschaffen. Voor €35 heb je eigenlijk al een complete set!
Zoals ik al zei weet ik niet zeker of ze vanaf augustus of september te koop zijn, maar het verbaast me niks als ze alleen bij winkels komen met een tweede Essence schap. Ze zitten trouwens in het vaste assortiment, dus je kan gelukkig altijd back-ups kopen. 

Hier komt binnenkort zeker weten een review van! Wat vinden jullie van deze producten?


Bron foto's: MissLipgloss.nl

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me supergaaf. Alleen bij dit artikel zie ik geen foto's maar alleen kruizen? Kan ook aan mijn computer liggen hoor haha! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op mijn laptop doen alle foto's het gewoon, maar op mijn tablet ook niet, dus ik weet niet echt waar het aan ligt..

      Verwijderen
  2. ik zie de plaatjes ook niet

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!