dinsdag 20 augustus 2013

Cooking | Wishlist; De Leukste Taarten Shop.

De laatste tijd ben ik steeds meer in de ban van cupcakes. Eerst bakte ik ook nog wel taarten of koekjes, maar nu alleen nog maar cupcakes. Op Youtube zag ik verschillende filmpjes waar mensen hun muffins transformeerde tot prachtige cupcakes; dat wil ik ook! Ik vond een leuke webshop, deleukstetaartenshop.nl, waar ik een wishlist heb gemaakt. Als ik alles zou kopen zou ik ruim €300 kwijt zijn, dus het blijft voor nu maar even bij dromen.. x



FunCakes Mix voor Cupcakes 1kg: €4,25 | FunCakes Mix voor Biscuit 1kg: €4,50 | FunCakes Mix voor Botercrème 1kg: €5,25
Ik begin maar met wat mixen. Deze zijn gewoon handig om in huis te hebben. Je hoeft alleen nog wat natte ingrediënten toe te voegen. Ik heb gekozen voor een mix voor cupcakes, biscuit (taarten) en een botercrème voor op de cupcakes. 

FunCakes Rolfondant in Roze -Sweet Pink, Wit - Bright en Blauw - Sea Blue 250g: €2,00 per stuk | Wilton Sugars Sprinkles Primary 4-mix: €4,95
Voor wat versiering is fondant (of marsepein) makkelijk. Ik heb gekozen voor een witte, roze en blauwe. Dit vond ik wel wat 'basis kleuren'. Ook heb ik nog een potje met sprinkles erbij gedaan; altijd leuk! 
 
Wilton EU Decorator Icing White 450g: €4,75 | PME Plain Edge Side Scraper: €1,25 | Wilton Dowel Rods Plastic set/4: €3,25
Nog meer cupcake versiering; icing. In tegenstelling tot botercrème word dit wel hard. Verder nog een schraper om de randen waar je bijvoorbeeld crème op doet mooi glad te krijgen en rolstokken om alles uit te rollen. 

Wilton Cupcake Decorating set/12: €9,95 | Wilton EU Icing Color Kit 8 x 28g: €15,95 | Städter Wegwerp Spuitzakken 46cm, 50 stuks: €10,95 | RD Edible Glue -Eetbare lijm- 50g: €3,75 | FunCakes Gelatinepoeder Rund 60g: €3,95
Ik had met de laatste keer kant en klare topping gebruikt met mini spuitmondjes; dit vond ik zo slecht werken en als ik dan ook nog zag wat je met grotere kon.. Dit setje lijkt mij wel wat! Ook kan je met verschillende kleurtjes, ik heb nu alleen rood, je crème (of taart) een leuk kleurtje geven. Spuitzakken om alles op te spuiten zijn ook handig en dan nog eetbare lijm en gelatine poeder. Altijd handig om daar een groter potje van te hebben in plaats van een eenmalig (meestal half) gebruik.

Städter Baking cups Assorti 200st.: €3,94 | Wilton Baking cups Dots Pink pk/75: €2,25 | Wilton Baking cups Gold pk/24: €2,25
En natuurlijk nog cups! Ik heb nu wel witte cups met hartjes, maar die zijn erg dun, waardoor het nooit mooie rondje cupcakes worden, maar hier hadden ze erg veel leuke vormpjes, voor alle gelegenheden; met eendjes, stipjes, Dora, Spongebob, effen, alles! Ik koos voor een grote verpakking met effen kleurtjes en nog wat 'speciale'.

Wilton Teddy Bear Pan: €13,95 | FI Molds Bow 4: €11,50 | FI Molds Daisy 7 cm.: €15,50 | Wilton Letters/Numbers Fondant & Gum Paste Mold set/4: €29,95 | PME Sunflower/Daisy/Gerbera plunger cutter 70mm.: €5,15
Ook zag ik nog deze berenbakvorm! Aaawh, cute! Ik zag zoiets laatst ook voor muffins, maar die was een stuk goedkoper.. Ook zag ik nog deze vormpjes voor versiering, maar vond ik ook aan de dure kant. Ik heb de leukste uitgezocht, maar ga denk ik eerst maar bij de Action of Xenos kijken..

Wilton Cupcake Stand 3-Tier: €6,50
Ik bewaar nu altijd mijn cupcakes in een ovenschaal, maar op zo'n plateau is natuurlijk veel mooier! Voor een metalen/ijzeren ben je al snel rond de €10 kwijt, dus ik vond dit een leuke budget variant. 

Bestron Easy Kitchen - Easy Profi mixer: €119,95 | Bestron American Dream - Donut Maker: €24,95
En dan nu dat gene wat mijn lijstje waarschijnlijk zo duur maakt; een mixer! Ik wil dit echt al zo graag en neem er zeker weten een als ik op mezelf ga wonen. Voor nu blijft het nog bij dromen.. Ook zag ik deze donut maken; have to try this! En ook helemaal niet zo duur!

Ik ga eerst nog wel even naar wat winkels in de buurt en dan nog eens door dit lijstje heen voordat ik iets bestel omdat mijn rekening dit niet aan zou kunnen.. Wat zouden jullie ook wel willen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!