zaterdag 10 augustus 2013

Cooking | Rode M&M cupcakes.

Vorige week liep ik door de Xenos en zag ik ineens voedingskleurstof liggen. Ik was hier al redelijk lang naar op zoek en kon het nooit ergens vinden. Er zaten niet erg veel leuke kleuren bij (zwart, wit, geel..), maar ik vond onderin een rood flesje. Dit was nou wel een leuke kleur! Ik besloot hem mee te nemen en thuis bedacht ik me dat ik hier leuke rode cakejes mee kon maken, met rode details natuurlijk. Dus ik besloot Rode M&M cupcakes te maken. Klik verder voor het recept en eindresultaat. x




Ik gebruikte een basic Dr. Oetker Muffin mix (supermarkt - €1,98), topping van Dr. Oetker (supermarkt - rond de €2,50), de rode voedingskleurstof (Xenos - €1,99) en ik had alle rode M&M's uit een Maxi (400gr) zak gezocht (supermarkt - rond de €3?). Ik heb 12 M&M's apart gehouden voor decoratie en de rest heb ik kapot gemaakt door in een schaal te doen en daar met een klein schaaltje in te duwen.


Ik bereidde de muffin mix zoals op het doosje beschreven stond.


In plaats van nu de cups nu te vullen deed ik de M&M's erbij en ongeveer een theelepel voedingskleurstof.


Dit mixte ik nog even goed door en toen had ik een roze goedje. Dit heb ik in de cups gedaan. Denk er wel om dat je nu meer en zwaarder 'deeg' hebt, dus gebruik stevige cups, die bij het pakketje zitten zijn prima. Ik gebruikte anderen, die wat zachter zijn, dus ik kreeg vierkante cakejes. Doe wel even de satéprikker test om te zien of de cupcakes gaar zijn, want ze kunnen wat langer nodig hebben.


Nadat ze goed waren afgekoeld heb ik er een topping overheen gedaan. De Dr. Oetker Topping is in verschillende smaken en kleuren te koop en er zitten ook nog verschillende spuitmondjes bij. Jammer genoeg is hij eerst redelijk hard en door het kleine mondje kan je geen leuke versieringen maken. Ook had ik last van luchtbellen waardoor het soms moeilijk was om een strakke lijn te maken.

De cupcakes zijn roze van binnen, maar dat heeft volgens mij geen invloed op de smaak. De topping word steviger als je hem in de koelkast bewaard en is niet zo mierzoet dat je het gevoel hebt dat je tanden afbrokkelen. De M&M's proef je niet echt, maar soms heb je een wat groter stuk wat iets extra's geeft.

Deze cupcakes vind ik voor herhaling vatbaar, ga jij ze ook proberen?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!