dinsdag 6 augustus 2013

Beauty | First time waxing.

Scheren; de manier om voor één dag van je haar af te komen en vervolgens vreselijke stoppels te hebben. En ook nog wat snijwonden als het even tegen zit. Altijd weer ben ik een kei in het 'vergeten' van benen scheren. Ik haat het echt intens. Het is zo veel werk voor misschien één dagje plezier van haarloze, bebloede benen. Alweer een tijdje geleden kocht ik harsstrips, zou het 'de oplossing' zijn? Nee, in deze blogpost hoeven jullie geen behaarde harsstrips te zien. Vandaag vertel ik gewoon iets over mijn ervaring met harsen. x



De strips die ik heb gebruikt zijn van Kruidvat eigen merk en zijn de ontharing strips voor de benen. Hier kun je de shoplog bekijken waarin ik deze strips koop.

Volgens mij was het vorige week dat ik dacht: 'kom, laat ik eens mijn benen harsen.' Ik had het al een tijdje niet gedaan met het excuus dat anders mijn haren niet lang genoeg waren voor het harsen, maar nu het zo lekker weer was, vond ik het eigenlijk niet meer kunnen om met mijn behaarde beentjes in een korte broek te lopen. Van nature ben ik licht-blond, dus de haren vallen niet super op, maar af en toe zit er een donkere tussen (hoe?) en als de zon er op schijnt.. Tijd om te harsen.

Ik ben één keer eerder geharst. Voor school moesten we model liggen bij het harsen van 'de snor'. Dit werd bij mij gedaan, maar ik had zelf nog nooit een harsstrip er af getrokken. Ik wist dus wel de minst pijnlijke manieren; niet naar boven trekken, de huid goed strak houden en -rats- in een keer. Ook was het handig dat Teske net een filmpje had geplaatst waarin zij haar benen harstte. Maar nu moest ik het echt allemaal zelf doen.


Ik warmde de harsstrips op tussen mijn handen, hier ging het al mis. Omdat ik zweette gleden de strips telkens naar boven waardoor ik alleen de onderkant wreef, aargh.. Nadat ik het wel goed vond, trok ik de strips van elkaar en legde hem op mijn been. Plakken, naar beneden glad wrijven en er af trekken. Mijn mond was klaar om te gillen, maar dat was niet nodig. Zo veel pijn deed het niet.

Mijn linkeronderbeen was dan eindelijk een soort van klaar. Waren alle haren weg? Nee nog lang niet. En op de plekken waar ze goed weg waren leek mijn been wel een omgekeerde paddenstoel (wit met rode stippen). Vooral bij mijn knieën zag het er echt niet uit. Rode stippen, pijn en nog steeds haar.
Zin in mijn rechter been? Nou niet niet bepaald, maar ja het moest maar want anders zag het er ook niet uit. Ik wurmde me in rare yoga houdingen om goed bij mijn been te kunnen en man oh man, wat ging dit been verbazingwekkend goed! Nog steeds bleven er wat haartjes op zitten, maar ik gebruikte een stuk minder strips en mijn benen waren niet rood. Nou nog één stripje dan en dan ben ik klaar, mijn bovenbenen doe ik een andere keer wel. En potverdorie wat ging die strip mis! Ik had hem wat op mijn knie en omdat je hierdoor je vel niet goed kan strak trekken, bleef hij vast zitten in de ruk. Okee, toen heb ik wel even gegild, want nu voelde het alsof ik een stuk hard geworden cement waar mijn haar in zat er af moest trekken. Na een harde gil was dan de strip er af, en guess what; de haartjes op mijn knie zaten er nog mooi op. Dat was de druppel. Ik stopte.


Ik dacht dat ik klaar was met al het gezeik, pakte mijn olie reiniger erbij om de laatste restjes hars er af te halen, maar dat was er natuurlijk met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Een lading oliereiniger en wat nabehandeling doekjes verder, kon nog tot 's avonds laat stukjes hars bij mijn enkels wegplukken.

Ook al klink ik niet erg positief, wat ik ook niet bepaald ben, ik vind dit best voor herhaling vatbaar. Wacht, wat? Ja. Het kost niet veel minder tijd van scheren, maar ik vind het gewoon makkelijker. Met scheren is het mesje altijd snel bot en kan je niet makkelijk een andere pakken en dit blijft gewoon langer glad. Ook groeien je haren minder dik terug. Nu waren ze nog ruw waardoor het moeilijker ging, maar ik hoop dat hier verandering in komt. Ik koop dan wel wat betere harsstrips of een harsapparaat.

Wat is jullie ervaring met harsen? En willen jullie vaker zulk soort 'reviews'?

2 opmerkingen:

  1. wat een geniale review! :)
    We gaan dit jaar met school harsen.
    haha. x Tialda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeerde het een paar dagen geleden ook met een vriendin met strips van de action, die werkten voor geen meter....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!