dinsdag 13 augustus 2013

Back to school | Schoolspullen.

Afgelopen jaar werd verwacht dat dit schooljaar de helft van de scholen wel zou zijn overgestapt naar digitaal lesgeven, maar ik zag laatst op het nieuws dat nog maar 1 op de 9 scholen dit doet. Daarom dus nog gewoon een blogpost over schoolspullen; wat heb ik nodig en wat kan je makkelijk laten liggen? Klik verder voor mijn tips! x


Omdat ik een grafische opleiding doe, hebben wij eigenlijk vooral programma's nodig die op onze laptop staan. Hierdoor hebben wij geen echte boeken, alleen wat mapjes van die we van leraren krijgen met opdrachten en verduidelijking van de lesstof. Maar toch is het altijd handig om wat mee te hebben. 

Ten eerste een tas, deze heb je altijd nodig. Tegenwoordig is een rugzak geen must meer, maar kan je ook gewoon voor een grote handtas gaan. Als je veel boeken hebt of zoals ik een laptop, raad ik je wel aan om hem wel op je schouder of rug te kunnen dragen. Met een rugtas is het gewicht verdeeld, wat het minder zwaar maakt, houd hier rekening mee.

Ook is een agenda erg handig; zo vergeet je nooit wanneer je iets moet inleveren of die ene toets hebt. Afgelopen jaar heb ik deze op de nieuwe opleiding zo'n drie keer gebruikt en de rest sloeg ik op op mijn laptop, want daar maakte ik de opdrachten toch op. Daarom koop ik dit jaar ook geen agenda.

Wel zorg ik dat ik altijd een notitieblok bij me hebt. Voor de meeste vakken heb je natuurlijk schriften nodig, maar omdat wij dat niet hebben, is het altijd handig om het in een schrift te hebben. Als je wel schriften koopt maar niet precies weet hoe veel je er nodig hebt, koop dan ongeveer 15 tot 20. Je waarschijnlijk 10 vakken of meer en zo heb je ook altijd back ups als ineens een vol is of kwijt raakt. 

Natuurlijk is het ook handig om iets mee te hebben waar je mee kan schrijven. Het handigst is als je een etui hebt, dan hoef je niet lang te zoeken. Meestal pakte ik één uit mijn etui die ik later in mijn tas gooide, waardoor ik ze voortaan altijd kwijt was. Niet handig! Koop dan gewoon een klein etui, waar je bijvoorbeeld ook wat make-up in bewaard. 

Als je boeken hebt, moet je deze natuurlijk ook kaften. Je kan al lekker geprint kaftpapier kopen of je koopt lege die je zelf (of met vriendinnen) op pimpt met geprint tape, stickers of tekeningen. Geven ze bij jou op school ook digitaal les? Koop dan een leuke hoes voor je laptop of tablet, als je deze elke dag mee moet, wil je natuurlijk niet dat deze beschadigd. 

Geen must maar wel handig: markers. Hiermee kan je alle belangrijke informatie een kleurtje geven, zodat je dat niet vergeet. En als je je verveeld kun je hier ook altijd nog mee gaan tekenen. Nu we toch met wat knutsel spul bezig zijn: een schaar kan ook altijd van pas komen. Is het niet omdat je wat uit moet knippen, dan is het wel omdat er een draadje aan je shirtje, of die van je vriendin, zit.

We zijn allemaal vrouwen (de meesten die dit lezen ten minste) en daarom is het ook altijd om wat bij je te hebben in het geval van ongesteldheid; maandverband, tampons en als het nodig is pijnstillers. Dit is sowieso altijd handig om mee te hebben, omdat je soms hiermee een vriendin erg kan helpen. Paracetamol is sowieso altijd handig om mee te hebben, omdat iedereen wel eens spontaan buikpijn krijgt en dan waarschijnlijk zelf net niet wat mee heeft. En wie goed doet, krijgt goed terug, of hoe dat gezegde ook mag gaan. 

Hebben jullie nog tips voor de inhoud van je schooltas? 

1 opmerking:

  1. Wat een super leuke spulletjes! Ik heb ook ongeveer altijd mee wat jij hebt! X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!