woensdag 14 augustus 2013

Back to school | Make-up inspiratie.



Deze week staat zoals jullie inmiddels wel door zullen hebben in het teken van je eerste schooldag. Er zullen onder andere blogposts online met inspiratie voor je make-up, kleding en nagels en natuurlijk komt ook mijn eigen look online. Vandaag is het tijd voor de make-up inspiratie. Vandaag ga ik verschillende looks bij langs. Onthoud wel, het is allemaal inspiratie; je moet dragen waar jij je goed bij voelt en wat bij jou past. x



*Afbeeldingen uit deze blogpost komen van weheartit.com.*

Natuurlijk hangt het ook wat van je leeftijd af hoeveel make-up je draagt, ook al heb ik het gevoel dat dit verschil de laatste paar jaren steeds minder word, maar ik ga vandaag wat make-up looks met jullie doornemen die je op je eerste dag zou kunnen dragen.


Naturel. Ik zal beginnen met de lichtste make-up. Je kan natuurlijk voor helemaal niks gaan, als je normaal ook geen make-up draagt, maar als je niet houd van een hele plamuur laag maar ook niet niks op wilt hebben, kan je gaan voor de naturelle look. Hou het bij een mascara en lipgloss/balsem. Je kan hem nog iets meer dragen en een lichte oogschaduw of een dun streepje eyeliner toe te voegen.

Heb je een wat onzuivere huid? Ook al heb je een naturelle look, foundation mag best. Maar pas op oranje strepen of een cakey-laag. Wil je toch iets luchtiger? Ga dan voor een BB-cream.


Soft Smokey. Iets wat ik tegenwoordig steeds leuker vind is de 'Soft Smokey Eyes' (zo noem ik het maar), de bekende Smokey eyes, maar dan een lichtere versie. Mijn tip om dit te maken: gebruik een zacht oogpotlood om een streepje boven je oog te zetten, pak een kleine kwast en blend dit je arcadeboog in. Je kan kiezen om van te voren al een kleur oogschaduw te gebruiken of achteraf waardoor de zwart wat minder word.


Een kleur/accent. Je kan natuurlijk ook voor één wat opvallendere kleur gaan in plaats van niks of donker. Pas hiermee wel op met het 'blauwe/onstoken'-oog effect. Sommige kleuren staan gewoon niet bij bepaalde oogkleuren. Iets wat eigenlijk net wat in de mode begint te komen is een kleurtje onder je ogen, zoals op bovenstaande foto. Vind je dit net iets too much, dan kan je ook gaan voor een andere kleur eyeliner (op je ooglid).



Meerdere kleuren. Ook al zou ik het niet aanraden om met bovenstaande kook naar school te gaan, je kan best meerdere kleuren oogschaduw combineren. Neem bijvoorbeeld op je ooglid een andere kleur dan in je arcadeboog of ooghoek. Je kan een donkere en een lichte versie gebruiken van dezelfde kleur, maar ook voor twee totaal verschillende kleuren gaan.


Smokey eyes. Je kan natuurlijk ook voor de gewone smokey eyes gaan; allemaal donkere kleuren. Pas hiermee wel op het panda effect. Ook bestempelen sommige mensen dit bij hun eerste indruk in het vakje 'gothic/emo', dit hangt wel van de manier van aanbrengen af (en je kleding), maar zoals bovenstaande foto (met bruin) word dat oordeel volgens mij al minder snel gemaakt. Zelf zou ik hier trouwens geen problemen mee hebben.


Je lippen. Voor je lippen moet je het helemaal zelf weten. Sommige mensen durven niet met felle lippen over straat (ik liever ook niet), dus dan kan je het lekker bij een lichte gloss, balsem of naturel lippenstift houden, maar maakt het jou lekker niks uit, dan hou ik je niet tegen om een felle kleur te dragen. Ik vind het wel een teken van moed. Zorg allen wel dat het bij je ooglook past; geen neon groene oogschaduw met paarse lippenstift of iets in die richting. En pas op voor lippenstift op plekken waar het niet hoort, zoals je tanden of naast je lippen. Smokey eyes kunnen trouwens prima samen met een felle lippenstift!

Weet jij al wat voor make-up je op je eerste schooldag gaat dragen?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!