donderdag 15 augustus 2013

Back to school | Je routine inkorten.

Waarschijnlijk zijn de meesten van jullie, net als ik, nu wel gewend aan de wekker een paar uur later, of helemaal niet, dan als je naar school moest. Nu moeten we bijna weer vroeg en ben ik volgens mij niet de enige die het liefst zo lang mogelijk in bed blijft liggen. Daarom heb ik vandaag wat tips om je make-up en klaarmaak routine in te korten. Waar we in de vakantie uren me bezig kunnen zijn, moeten we nu weer in een stuk minder tijd zien te proppen. Klik verder voor de tips. x



Douche 's avonds. Doe je het liefst elke dag? Douche dan 's avonds! Dit bespaard 's ochtends weer wat tijd, helemaal als het ook net tijd was om je haar te wassen. Kom je er 's ochtends toch achter dat je gisteren beter je haar kon wassen, dan kan je altijd nog wat droogshampoo of talkpoeder (zelfde effect) gebruiken.

Leg je kleren 's avonds al klaar. Meestal zijn dit fases waarin ik dit volhoud, maar het bespaard weer dat kwartiertje dat je voor je klerenkast staat. Alleen bedenken om de volgende dag te pakken is niet handig, want je zult dan zien dat net dat shirtje in de was zit of je ineens toch een leukere ziet liggen en gaat twijfelen.

De staart/knot. Heb je 'moeilijk' haar dat altijd moet stylen of föhnen, maar heb je je net verslapen? Draag het dan in een staart of knot of draag een mutsje. Meestal borstel ik op zulke dagen alles naar achter en doe ik het in een strakke staart. Altijd goed!


Simpele make-up. Voor een doodgewone schooldag hoef je er echt niet uit te zien alsof je naar een prijsuitreiking gaat. Je mag je make-up best simpel houden. Maximaal een kwartiertje werk is echt wel voldoende, korter zou natuurlijk geweldig zijn.

Every day make-up. Leg de make-up die je dagelijks gebruikt apart in een bakje of toilettasje. Als je je dan een keer hebt verslapen kan je het tasje zo in je tas gooien en kan je je onderweg of op de eindbestemming nog opmaken. Als je in de bus nog wilt make-uppen, zorg dan wel dat je nog een spiegeltje in je tas hebt.


Voorbereiding. Alles. Draait. Om. Voorbereiding. Zoals ik al eerder zei; leg je kleding en make-up alvast klaar. Maar pak 's avonds ook alvast je tas in en smeer je schoollunch alvast en leg het in de koelkast. Door alles wat je eerder kan doen al eerder te doen, bespaar je makkelijk een half uur.

Goed wakker worden. Ook al lig je het liefst zo lang mogelijk in bed; zorg dat je goed wakker word. Een tip is om je wekker op een plek te zetten waardoor je uit je bed moet of zet een lekkere wake-up song op, pas daar wel mee op als er nog andere mensen slapen. Een koptelefoon zit juist weer in de weg (haar kammen, shirt over je hoofd), dus zing dan maar de liedjes in je hoofd.

Wat zijn jullie tips voor een snelle ochtend routine?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!