zaterdag 27 juli 2013

Personal | xminimuis enquête update.

Een maand geleden opende ik de xminimuis enquête; een enquête om xminimuis mee te verbeteren. Inmiddels hebben redelijk wat mensen mee gedaan aan de test en het leek me leuk om een kleine update te geven van de antwoorden. Ik probeer rekening met jullie antwoorden te houden, maar soms werken die erg tegen met hoe ik verder wil met xminimuis.. Klik verder voor de update. x


Over jou?
In de 'over jou' pagina, gaan de vragen over jou: de lezer. De meeste van jullie zijn tussen de 12 en 20 jaar, niet jonger en een paar zijn ouder. Er zijn een paar die dagelijks en wekelijks xminimuis bezoeken, maar de meesten kijken af en toe of als er een blogpost is die hun interessant lijkt. Wat voor soort producten jullie kopen, verschilt heel erg; Low-budget merken staat op nummer één, gevolgd door; dat hangt van het product af. Hierna komen de drogisterij merken en als laatste staan de dure en onbekende merken.

Over xminimuis?
Op deze pagina gaat het over wat jij van de inhoud van xminimuis vind. De meesten zeggen om de dag, daarna komt een per dag en in het weekend twee en op de laatste plek staat dagelijks een. Op elke dag twee is niet gestemd. Ik probeer elke dag een te plaatsen en in het weekend twee per dag, maar op het moment dat de enquête online kwam deed ik om de dag. Ik doe meestal wat het beste uitkomt. Misschien als school begint dat het om de dag word.
Bij de vraag waar meer blogposts over moeten komen, waren de antwoorden ook weer erg gevarieerd. Hier onder van meeste stemmen naar minste stemmen.
DIY - 54,5% | Beauty - 45,5% | Fashion - 36,4% | Cooking - 27,3% | Hair - 27,3% | Nails - 18,2% | Personal - 18,2% | Video - 18,2%
Do It Youselfs staan op de eerste plaats, hier ben ik al mee bezig!


De technische kant van xminimuis.
Er ging ook een pagina over de technische kant. Met o.a. een vraag over de lay-out. De meesten van jullie vinden dat hij goed bij de blog past, daar ben ik blij om. Ook al word hij toch nog een paar te kinderlijk, te druk en te roze genoemd. Ik vind dit zelf ook en was zelfs al met een nieuwe lay-out bezig, maar dat valt weer wat weg, omdat dat waarschijnlijk niet gaat lukken door de instellingen van Blogger.. 
Verder stond hier nog een open vraag bij; wat kan er beter? De antwoorden gingen vooral over de regelmaat van het bloggen en minder 'sorry ik heb het druk'-blogposts. Dat ik wat meer moet kijken naar andere blogs (hun technische kant ect.), maar ook reacties dat het mijn blog is en ik dus moet weten hoe het eruit ziet en wat erop komt. De rest van de antwoorden waren niet erg helpend of hadden geen antwoord.
De laatste vraag ging over de kwaliteit van de foto's, iets waar ik me de laatste tijd steeds meer aandacht aan besteed. 50% koos voor het antwoord; meestal goed. 30% koos goed en de andere 20% koos voor antwoorden tussen slecht, meestal slecht en soms goed (aantal antwoorden per vraag was gelijk).

Einde.
Op de eind-pagina vroeg ik jullie om me een cijfer en misschien wat tips te geven. Het eindgemiddelde is een 7. Daar ben ik prima tevreden mee. Een paar gaven nog tips, deze gingen vooral over de lay-out en soort blogposts. 

Klik hier als je de enquête nog niet hebt gedaan. Hij is helemaal anoniem en duurt minder dan 5 minuten. Hebben jullie nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Geen link waar op ik kan klikken voor de enquete, volgens mij heb ik die niet ingevuld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Links bovenin (onder home) staat wel de link

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!