vrijdag 26 juli 2013

Personal | Photoshop.

Photoshop; misschien heb je er nog nooit mee gewerkt, maar iedereen heeft er wel eens van gehoord. Er zijn verschillende programma's waar je foto's mee kunt bewerken, maar het begrip 'photoshoppen' komt door het programma Photoshop van Adobe. Bij veel tijdschriften word het gebruikt om modellen er 'beter' uit te laten zien, maar het word door sommige mensen ook gebruikt om 'onwerkelijke' dingen mee te maken. Laatst ontdekte ik het account van Annegien: fetching_tigerss. Een account waar ze dagelijks gephotoshopte foto's plaatst. Ik heb wat inspiratie op gedaan en ben zelf ook bezig gegaan.. x



Eerst nog even wat foto's van fetching_tigerss zelf:











Zoals ik al zei, ben ik gisteren ook even bezig geweest. Ik doe wel een grafische opleiding, maar we hebben nooit echt les gehad in Photoshop. We hebben een keer een tutorial moeten doen en dat is de enige les die we hebben gehad. Ik ben dus nog lang geen pro. 


Deze is niet zo heel moeilijk en ziet er ook niet echt moeilijk uit (vind ik). Het moeilijkste was nog het uitknippen van mezelf, omdat er een redelijk drukke achtergrond achter zat. Daarna op de andere foto geplakt, wat met de kleuren spelen en klaar. Ja, eigenlijk is het super simpel. Kwartiertje werk.


origineel

Deze was al iets meer werk. Ik had de onderste foto zo'n 6 keer bewerkt met verschillende effecten. Daarna heb ik uit alle foto's delen geknipt en die op het origineel geplakt. Ik noemde deze foto; You can change everything except yourself. Omdat ik alles heb gephotoshopt behalve mezelf. 

Werken jullie wel eens, op zo'n manier, met Photoshop?

3 opmerkingen:

  1. Werk niet met photoshop, zet alleen een watermerkje op mijn foto's en wil nog wel eens de grootte aanpassen of wat inzoomen. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben er wel handig mee sanne, ik kan je wel tips geven hoe je stukken kunt selecteren en dan bewerken ipv. knippen en plakken, of met meerdere lagen werken... groetjes anne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!