woensdag 10 juli 2013

DIY | Zoutspray voor Beachy hair.

Het is al heel lang geleden dat ik een DIY heb gepost en een van de eerste keren dat je ook echt alles zelf moet doen en dan dat ik hem ook nog echt heb gedaan zonder gewoon te denken 'dit is leuk, maar ik ben te lui om het te maken, maar zal het wel even met jullie delen'. Maar voor deze keer; een zoutspray voor beachy hair. De zomer is nu echt begonnen, maar een dagje strand zit er niet voor iedereen in. Om toch een beetje in de stemming te komen heb ik hier een leuke DIY voor een zoutspray; om je haar te laten lijken alsof je een hele dag op het strand bent geweest. x


Ten eerste maar even een uitleg wat beachy hair is; dat is een, tja laten we het maar even model noemen, waar je haar in zit nadat er flink doorheen is gewaaid met de zoute lucht die van de zee af komt. Hierdoor krult het en ziet het er wat stug uit. De meeste mensen zullen het wel herkennen.

Wat heb je nodig voor de spray?
- Kokend water
- Zeezout
- Olie - ik gebruik olijfolie, maar je kan ook kokosolie gebruiken
- Haargel

Eigenlijk moet gewoon een schaaltje vullen met een scheutje water en daar van alles een eetlepel van ingooien, dat goed roeren en dat in een spray flacon doen. Hier onder heb ik nog een kort filmpje waarin ik alle stappen voordoe. Ook kan je hierin zien hoe je de spray kan gebruiken.

Klik hier als je de video niet kunt bekijken.

Optioneel is sprayzonnebrand, glitters of een geurolie. Met de sprayzonnebrand bescherm je je haar ook gelijk tegen de zon, ik zou dan wel wat minder olie gebruiken, omdat het anders snel vet word. En natuurlijk kan je ook wat kleine glitters toevoegen om je haar zomers te laten glinsteren. Doe hier dan wel maximaal een halve eetlepel van, dit is snel te veel. En een geurtje om het lekker te laten ruiken kan ook (ook al ruikt dit gewoon heel subtiel naar haargel). Denk er wel om dat parfum voor een groot deel uit alcohol bestaat en dat erg slecht is voor je haar.
Aangezien wij alleen zonnebrand op alcohol basis, grove glitters en verkeerde geurolie hebben, heb ik dit niet gebruikt.


Het eindresultaat. Hier heb ik de spray in mijn hele haar. Het is geen 'wondermiddel', maar geeft een leuk effect. De spray is er redelijk makkelijk uit te borstelen en blijft goed zitten door de gel.

Hebben jullie al een zout-spray in bezit of gaan jullie deze proberen?

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan! Ik ga het ook een keertje maken denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij haar niet echt wat, heb erg stijl haar. Maar wat handig om dit zelf te maken ipv te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke DIY! Het resultaat is mooi, ik ga hem denk ik wel eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!