maandag 15 juli 2013

Beauty | Rare beauty ingrediënten; deel 2.

Afgelopen vrijdag konden jullie al het eerste deel van de rare beauty ingrediënten lezen, waar ik slakkenslijm, stierensperma en nachtegaalpoep besprak. Omdat het anders wel een heel lang artikel werd, heb ik hem opgesplitst en vandaag bespreek ik de resterende drie rare ingrediënten. Tot nu toe is dit dan ook het laatste deel. Klik verder voor de drie rare ingrediënten van vandaag. x



Ik zal weer beginnen met het minst schokkende product: Placenta. Oh? Toch best schokkend? De mensen die Beautygloss volgen, zullen hier vast niet zo van schrikken. Mascha heeft het namelijk wel eens gehad over Placenta haarmaskers. Ongeboren baby's halen hun voeding uit de placenta en hierdoor was ook al snel bekend dat het hoge concentraties van voedingstoffen, collageen en aminozuren bevat. Hierdoor beweren ze dat het zorgt voor verjonging van de huid doordat de cel vernieuwing word gestimuleerd. Tegenwoordig komt het gelukkig niet meer echt uit vrouwen zelf. In een lab hebben ze placenta eiwit extracten of hormonen na kunnen maken en wordt het dus in synthetische vorm aan een cosmetica product toegevoegd.
Je kan verschillende producten halen met placenta; er bestaat placenta juice voor de inner-beauty, gemaakt van Japanse varkens placenta, maar met een perzik smaakje. Verder heb je nog een serum voor verbrandingen en zoals ik al zei de haarproducten (volgens mij te koop bij de Afro shop).

Mijn mening: Huh? Aminozuren? Ik heb medicijnen waarbij dat het hoofdingrediënt is.. Maar volgens mij heeft dat weinig met mijn huid te maken. Ik ben blij dat het tegenwoordig uit het lab komt. Ik hoor altijd goede dingen over de haarproducten en die wil ik ook nog steeds wel proberen. Bij het idee van de placenta juice ga ik bijna over mijn nek, maar ja, wie mooi wil zijn.. 

  

En dan nu iets waar jullie misschien ook wel van hebben gehoord: slangengif. Slangengif is een mengsel van ontelbare peptiden, eiwitten, toxines en enzymen die cholinesterase blokkeren. Cholinesterase is een enzym die adrenaline afbreekt. Als cholinesterase geblokkeerd wordt, is er dus geen adrenaline afbraak, en hoopt de adrenaline zich juist op. Dit resulteert in verlamming, overmatig speeksel, waterige ogen en uiteindelijk de dood door verstikking! Maar gelukkig is de synthetische versie niet zo erg. Deze is een stuk zachter voor de huid Het bevat geen toxins meer, maar wel de aminozuren die de spiercontractie blokkeren, met plaatselijke spierverlamming tot gevolg. Dit maakt de rimpels een stuk gladder en minder diep, een soort botox effect.

Mijn mening: Een beetje raar als je het mij vraagt.. En alweer die aminozuren.. Ik keek laatst een documentaire over een man die zichzelf ook vol spoot met slangengif om tegen alle slangen te kunnen. Dat vond ik al raar, maar om het nou op je gezicht te smeren. Dan neem ik wel gewoon een botox..


En dan nu alweer de laatste: Bijengif. Alweer een gif.. Bijengif heeft sterke anti-bacteriële en ontstekingsremmende eigenschappen, waardoor een huid met acne er veel aan kan hebben. In 2011 bleek dat bijengif wondheling versnelt door de aanmaak van elastine en collageen. Dit zijn eiwitten die de huid stevigheid en soepelheid geven. Men beweert ook dat bijengif zorgt voor een spierverslappend effect.
Wanneer je gestoken wordt door een bij laat hij zijn angel achter in je huid en gaat de bij dood, dat is hiermee natuurlijk niet handig. Ze hebben nu een nieuwe ontdekking, de; Bee Venom Collector. Deze zetten ze vlak voor de bijenkorf. Het is een glasplaat met daarover heen draden gespannen en deze draden staan onder stroom. Wanneer er bijtjes op landen krijgen ze een stroomschokje waarvan de bijen schrikken en steken. De angel gaat niet door de glasplaat heen, dus ze verliezen hun angel niet en blijven leven.
Er is ook een synthetische versie, maar er is nergens bewezen dat deze dezelfde goede werking heeft.

Mijn mening: Ongeveer hetzelfde als bij het slangengif: dan maar een botox. Ik heb geen zin om elke keer als ik het opsmeer een beeld voor me te krijgen van geelektrocuteerde bijtjes. Alle beroemdheden mogen er dan misschien bij zweren, maar ik skip deze wel weer. Het is trouwens ook super duur..


Kenden jullie deze ingrediënten al? En welke zouden jullie nog wel willen proberen?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!