zaterdag 27 juli 2013

Beauty | Garnier Pure Active.

Een tijdje geleden konden jullie in mijn zomer shoplog lezen dat ik twee Garnier Pure Active producten had gekocht; een Fruit Energy zacht zuiverende mousse en een Intensive puistjes uitdrogende roller. Twee producten om puistjes snel te helpen verdwijnen en laten voorkomen. Klik verder om te lezen of ze dat ook echt doen.. x




Ik begin met de Pure Active Fruit Energy Zacht zuiverende mousse met Grapefruit en granaatappel extract voor een vette huid met onzuiverheden. Een hele mond vol.. Deze kan je kopen voor €7,99 bij de meeste drogisterijen. De Fruit Energy is een nieuwe lijn, in deze lijn zit ook nog een Verkwikkende reinigingsgel en een Verkwikkende Scrub.


De mousse is voor mensen met een gemengde tot vette huid met onzuiverheden. Er zit zuiverend salicylzuur in, net als grapefruit en granaatappel extracten en ook zit er vitamine C in. Salicylzuur zit in de meeste producten tegen puistjes, omdat het er goed tegen werkt. Ook is vitamine C goed voor je huid.
Er zit geen alcohol in het product en parfum staat op de aller laatste plaats in de ingrediënten lijst, dus ook erg weinig.


Een keer pompen is al genoeg voor je hele gezicht. Voor de foto bracht ik hem aan op mijn droge huid; hij voelde wat aan als scheerschuim en begin na een tijdje wat te prikken. Ik werd redelijk bang om hem op mijn gezicht te gebruiken omdat ik geen vette huid heb en hij daar wel voor is bedoeld. Toen ik hem onder de douche aanbracht (je moet hem op een vochtig gezicht aanbrengen), had ik nergens last van. Ik had zelfs het gevoel dat er niks was gebeurd. Toen ik in de spiegel keek, zag ik dat er degelijk wat was gebeurd; mijn huid zag er prima gereinigd en mat uit en werd niet rood en schilferig zoals normaal na het douchen.
Toen ik hem een andere keur gebruikte deed ik dat gewoon bij het gezicht wassen, mijn gezicht was hierdoor wat minder nat en nu voelde ik ook dat er echt iets gebeurde. Het tintelde een beetje, maar niet irriterend. Ik dacht omdat hij zo mild was dat ik ook wel mijn oog make-up er mee af kon halen, dus ging wat over mijn oogleden (nog niet mijn wimpers), bij het afspoelen merkte ik dat het zo sneller in je ogen komt, wat wel irriteert. Daarom mag het dus niet bij je ogen..

Over het algemeen vind ik het product erg fijn. De geur is lekker fris, maar door de grapefruit krijgt hij wel wat een 'schoonmaak' geur, je moet er maar van houden.. De granaatappel overheerst gelukkig. Ook al heb ik geen vette huid (gemengd tot droog), mijn huid kan hem prima aan. Hij werkt goed en je huid word goed gereinigd. Wel lijkt hij redelijk snel op te gaan ook al gebruik ik telkens maar één pompje, wat trouwens ruim voldoende is.


En dan nu het tweede product: de Pure Active Intensive Puistjes uitdrogende Roller die kalmerend en verkoelend werkt voor de vette tot probleemhuid en bevat ook weer salicylzuur en herbarepair (?). Deze kost €9,14. Het is trouwens een redelijk groot doosje waar alleen de stick in zit. Alle informatie staat op het doosje wat van 'recyclebaar karton' is gemaakt..


Het is een blauwe stick met daarop de naam en verder niks. Boven op de stick zit een bolletje, wat ongeveer net zo werkt als een deo roller. Omdat het een ijzeren (?) bolletje is, voelt hij lekker koud aan. De vloeistof is doorzichtig en een beetje jelly. Er komt niet te veel uit, waardoor je alles makkelijk in de huid kunt kloppen.


Omdat de puistjes worden verkoeld, trekt het roodheid weg en word hij kleiner, maar pas na een paar dagen smeren is het puistje helemaal weg. Een wondermiddel zou ik het niet noemen, maar hij is handig voor de paar pukkeltjes die ik heb. De super grote 'ik-ga-straks-ontploffen'-puist zou hij denk ik niet aan kunnen, maar de beginnende puistjes pakt hij prima aan.

Over beide producten ben ik dus prima te spreken. De mousse is nu al een favoriet van me! Kenden jullie de producten al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!