donderdag 11 juli 2013

Beauty | Cynthia's Beauty boek.

Begin april kwam beautyblogster Cynthia Schultz, also known as Miss Lipgloss van Misslipgloss.nl, met haar eigen boek; Beauty. En ik mocht hem twee maanden later uitpakken als verjaardagscadeautje. Eindelijk een boek over make-up en alles wat er omheen zit en dan ook nog van een mede beautyblogger! Ik wist toen ik hoorde dat hij uitkwam al dat ik hem moest hebben. Ik wou hem eigenlijk zelf gelijk kopen, maar wist niks anders al verjaardagscadeautje dus besloot de spanning wat op te bouwen door hem voor mijn verjaardag te vragen.. Klik verder voor mijn mening over het boek. x



Het boek is redelijk dik; 243 pagina's over Beauty en Cynthia zelf. Het boek is in de meeste boekhandels en op Bol.com te koop voor €14,95. Het is een paperback, wat misschien ook handig is om te weten.


Voor en achter in het boek staan nog handgeschreven stukjes van Cynthia zelf. Hiermee leid ze het boek wat in en sluit ze het goed af. De eerste en laatste pagina (aan de cover vast) bestaan uit Instagram foto's van haar, wat ik ook een erg leuk effect vind geven. Ook zit er achter in nog een kortingscode voor haar webshop.


Bij elk nieuwe hoofdstuk zit zo'n pagina met een foto en de titel van dat hoofdstuk. Het hele boek is een beetje in zo'n style gemaakt, het roze maakt het een stuk minder saai dan als er alleen zwart en wit was gebruikt. De eerste ongeveer 50 bladzijdes gaan over Cynthia zelf; hoe ze begon, hoe iedereen er mee om ging en haar ervaringen. Daarna gaat het echt over make-up en beauty. Je kan dit natuurlijk overslaan, maar ik vond het erg leuk om te lezen.


In het boek word alles duidelijk uitgelegd en ook staan er duidelijke foto's bij die alles nog makkelijker begrijpbaar maken. Er word naast alleen uitleg ook verschillende tips gegeven. Ik heb nog niet het hele boek uit, maar tot nu toe vind ik het erg leuk en duidelijk. Het is niet heel serieus, maar ook niet te speels. Het is in dezelfde schrijfstijl geschreven als waar ze in blogt, wat ik goed vind.


Nog een groot pluspunt is dat achter in het boek nog wat pagina's staan met beauty-begrippen die ze in haar boek gebruikt. Erg handig en als je nog helemaal geen verstand hebt van make-up kan je deze vaak gebruiken.

Kenden jullie dit boek al? En wat vinden jullie ervan?

3 opmerkingen:

  1. Nu ik er wat meer van zie lijkt hij echt leuk! xC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek al vanaf dat ie uit is in huis en hij is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!