zondag 12 mei 2013

Video | Budget Cupcakes bakken.

Laatst was ik voor het eerst in lange tijd weer bij de Action en daar kocht ik een Cupcake set. Ik had dit één keer eerder gemaakt, maar die waren niet echt gelukt.. Ik kocht nu dus een makkelijk setje bij de Action, waar eigenlijk alles al in zat. Dit kan niet mis gaan, toch? Vandaag weer een een filmpje met daarin lekkere cupcakes en ook gelijk een review van de Action cupcake mix. x


Ik heb de Culi Bake All-In-One Kit voor 12 Chocolate cupcakes gebruikt. Deze is bij Action te koop voor volgens mij €2,50. Ze zijn er ook nog in naturel volgens mij en soms zijn er ook leuke tijdelijke smaken, passend bij een aankomend feest. In dit pakje vind je een cakemix, topping mix, choco-decoratie en de cups. Het enige wat je zelf nog moet toevoegen is 35ml melk, 3 eieren, 150g boter en 400g slagroom. Wat er niet op staat is dat een spuitzak ook handig is, maar het is niet verplicht. En natuurlijk een mixer, mengkom, lepels en een oven.


Ik vond de cupcakes erg makkelijk te maken. Eerst moest je de deeg maken; je gooide alles bij elkaar in een kom, mixte 2 minuten en het was klaar. Het maken van een glad beslag gebeurde echt super snel! Ondertussen kon je de oven voorverwarmen. Je doet het deeg in de cups en zet het in de oven voor 20/25 minuten. Wat me opviel was, dat er echt veel deeg was. Cupcakes moet je meestal tot 2/3e vullen, maar om al het deeg op te maken, moest ik bijna allemaal tot het randje vullen. Dit heeft later gelukkig niet voor problemen gezorgd.
Toen ze uit de oven kwamen, moesten ze even afkoelen. Ik heb ze anderhalf uurtje laten staan en ben toen aan de topping begonnen.

De topping was ook weer makkelijk te maken. Je deed 400g vloeibare slagroom in een kom. Als hij ongeveer op de helft van stijf worden was, moest je de topping mix toevoegen en verder opkloppen/mixen. Natuurlijk besloot ik weer de garde te pakken in plaats van de mixer, wat er voor zorgde dat ik weer een kwartier verder was. Maar ik kreeg het stijf!
Hierna kon je het makkelijk met behulp van een lepel op de cupcakes scheppen. Ook hiervan was weer veel te veel! Ik had nog redelijk wat over, maar er kon echt niet meer op! Misschien met een spuitzak, maar ja die had ik niet.
Daarna als laatste nog de chocolade stukjes. In verhouding met de rest, was hier weer veel te weinig van! Op dit bord zit nog redelijk wat, maar op de schaal met de andere zes, zit redelijk weinig.. Hier had wel wat meer van gemogen..

Klik hier als je de video niet kan kijken. 

Ja, ik vond dit wel een aanrader! Ik ga hem zeker nog eens proberen, want hij was erg makkelijk in gebruik. Kenden jullie deze mix al?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb hem ook nog in de kast staan, ziet er lekker uit! Snel eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gewoon basisbeslag vind ik persoonlijk veel lekkerder dan dit pakje en het is nog goedkoper ook! ;-) Ze zien er wel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!