zondag 19 mei 2013

Beauty | Ziek door make-up?

Dat kliekje dat je moeder je vorige maand meegaf, nog opeten? Waarschijnlijk niet. Iedereen heeft vast wel eens gehoord van de houdbaarheid van make-up. Als je je product open maakt, gaat deze tijd in. Maar onthou jij wanneer je je product voor het eerst open hebt gemaakt? Misschien is het in de winkel ook al open geweest? De kans is groot dat jij nu minimaal één product op je gezicht hebt dat eigenlijk over datum is.. Maar wat heeft dat nou eigenlijk voor gevolgen? x



78% van de vrouwen heeft geen idee van het feit dat make-up een houdbaarheidsdatum heeft.
Van de 22% die het wel weet, zegt 82% daarvan producten gewoon te blijven gebruiken nadat het product eigenlijk niet meer goed is. De meesten vervangen alleen het product als het op is. De reden; ze willen het product niet verspillen of ze kunnen zich geen nieuw product veroorloven.
18% van de ondervraagden is er van overtuigd dat de houdbaarheidsdatum van een product een marketingtruc is om de consument meer aankopen te laten doen en 11% denkt dat producten nog gewoon bruikbaar zijn na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum.



Make-up is een echte broedplaats voor bacteriën. Vooral oogproducten zijn gevaarlijk. Ooginfecties door mascara of oogpotloden, wie kent het niet.
Ook moet je oppassen met producten met SPF. Misschien leuk als zomerproduct, maar als je hem het jaar erna weer gebruikt, werkt de SPF niet meer goed. Ook geld dit met zonnebrand. 
Zet sowieso je producten niet in de zon. Bijvoorbeeld parfum kan hierdoor raar gaan ruiken of vergelen. 
Als je producten een andere substantie krijgen of raar gaan ruiken, doe ze dan weg. Waarschijnlijk zijn ze over datum. Bij de meeste producten is dit na ongeveer 6 maanden. 
Hou ook je sponsjes en kwasten goed schoon, deze komen toch op je hele gezicht..


Hier onder een lijst met producten die vrouwen het vaakst gebruiken terwijl ze al over datum zijn. Van vaak naar minder:
Mascara - meestal is dit al na 3 maanden.
Oogschaduw
Lippenstift en lipgloss
Dagcrème
Bodylotion
Zelfbruiner
Foundation
Eyeliner
Rouge

Wat vinden jullie van de houdbaarheid van make-up?

1 opmerking:

  1. Ik hou me er met mascara echt aan, ik krijg anders ontstoken ogen. Met foundation eigenlijk onbewust ook, want die maak ik binnen die tijd op. Maar met poeders zoals oogschaduw en blushes enzo, daar hou ik me niet aan. Vloeibare producten zoals lipproducten gooi ik wel redelijk op tijd weg. En zodra iets niet meer uitziet als eerst of raar ruikt ofzo gooi ik het ook weg natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!