maandag 22 april 2013

Personal | Mijn kapsels door de jaren heen.

Laatst konden jullie al de 50 facts about me tag lezen. Bij mijn haarkleur, kon ik een hele lijst opnoemen.. Anderhalf jaar geleden heb ik wel de jeugdfoto tag gedaan, maar daarna is eigenlijk nog veel veranderd. Ook leek het voor mezelf leuk om te zien hoe ik mijn haar eigenlijk allemaal heb gehad, om te zien wat ik leuk vond en wat totaal niet. Klik verder voor de kapsel foto's! x



3 of 4 jaar (2000)
Dit is zeg maar 'mijn begin kapsel'. Hier is het allemaal mee begonnen. Ik vond dit altijd zo vreselijk.. Altijd net als ik het een goede lengte vond, moest ik van mijn moeder weer naar de kapper. Zo kort zou ik het nooit meer doen!

7 jaar (mon b-day in 2003)
Ten eerste duimpje omhoog voor mijn pikachu slippers.. Hier was mijn kapsel al wat langer, verder was het nog steeds hetzelfde als drie jaar terug, maar nu tot mijn schouders. Ik deed er trouwens vrij weinig aan toen.

10 jaar (2006)
Jeuj, lang haar! Nog steeds weinig mee bezig, maar meestal droeg ik het nu in een staart.. 

11 jaar (2007)
Wauw, finally, ik ging wat aan mijn haar doen! Ook werd mijn pony telkens wat langer. Nog steeds bijna altijd in een staartje.. 

12 jaar (2008)
En weg is de pony! Uit laten groeien, ik was het bijna wekelijks bijknippen door mamsie wel zat.. Ook is het lekker lang en ik droeg het steeds vaker los.

bijna 13 jaar (2009)
Ik had voor het eerst haarverf ontdekt! De bedoeling waren donkere rood-achtige plukjes, maar het werd meer de scheiding donker en af en toe wat blond en dan vooral onder. 

13 jaar (2009)
En dat groeide en sleet er uit. (Geweldige uitgroei..) I'm blond again. Weer terug naar blond, stijl en geen pony.

13 jaar (eind 2009)
En nog een keer aan de haarverf. Een vriendin had in een gekke bui een pluk van mijn haar zwart geverfd; 'het is uitwasbaar hoor'. Niet dus.. Ook een ander modelletje. De kapper had het zo geknipt dat er meer krul was en ook de zwarte voorste pluk had ze leuk geknipt als soort pony. 

13 jaar (2010)
Top. Mijn 'dikke oogpotlood-fase'. Zwarte lok er uit en iets wat op een pony lijkt. Dit begint er meer op te lijken..

13 jaar (2010)
Weer een kleurtje er in! Weer wat rood/bruin achtigs, nu alles voor de verandering. 

13 jaar (2010)
Er gebeurde wel erg veel toen ik 13 was.. Inmiddels is het rode er alweer uit en zijn we terug bij mijn natuurlijke zomerkleurtje. Door de jaren heen is het een stuk donkerder geworden door het verven en gewoon door het opgroeien denk ik. De kleur van foto 1 zal ik niet zo makkelijk meer op de natuurlijke manier kunnen krijgen..

14 jaar (2010)
Of toch wel! Thank you sun! Weer hartstikke licht blond! Toch wel leuk dit kleurtje..

14 jaar (2010)
Jeuj! Kleurtje nummer drie! Inmiddels iets roder.. Achja, oktober he, word weer kouder..

14 jaar (2011)
Een beter zicht van het kleurtje. Die nu een stuk langer blijft zitten omdat het zwembad dicht is en ik eindelijk producten gebruik voor geverfd haar. Volgens mij had ik hier wel flinke uitgroei.. Kan bijna niet anders..

15 jaar (2011)
Bijna er uit! Flinke uitgroei en door het verven was ik nu goud/donker blond. 

15 jaar (begin 2012)
En toen was het even stil, maar in 2012 gooide ik er nog een verfje in! Weer bruin met een rode gloed. Dit was ook de laatste keer volgens mij, dat we het thuis deden. Tot nu toe had ik het nog nooit bij de kapper laten doen. 

15 jaar (2012)
En dat was ook echt de laatste keer. Ik liet het uitgroeien, omdat ik wel weer eens wou zien hoe blond me stond. Jammer genoeg ging het nu niet geleidelijk en kreeg ik alleen een vreselijke uitgroei.

16 jaar (2012)
Eindelijk na een half jaar ging ik één dag voor mijn verjaardag mijn haar weer blonderen. Drie potten verf, omdat rood blijkbaar heel moeilijk uit je haar is te krijgen. Ik ging terug naar blond, wel donkerder dan eerst met highlights. 

16 jaar (2012)
Het blonde vond ik toch wat 'saai' en 'standaard', dus ik wou wat nieuws. De dip dye trend kwam voorbij en dat wou ik ook. Roze (spoeling), aubergine (permanent) en paars (spoeling) kwamen er in. Deze keer wel door de kapper, die heel trots was omdat hij het nog nooit eerder had gedaan. Als ik nu de foto's terug zie denk ik echt 'WAT WAS MIS MET ME?' Het paarse vond ik al gelijk wat te fel, maar gelukkig ging die er ook als eerste uit.. Dit. Nooit. Meer.

16 jaar (2013)
De kleur er wat uit en nu had ik een soort ombre met mislukte puntjes, die verbleekt waren door het paarse. En de rest weer lekker licht blond. 

16 jaar (2013)
En nu zijn we hier. Mijn haar is bruin. Inmiddels donkerblond, maar volgende week ga ik het weer in deze kleur verven. Een mengsel tussen kastanje en hazelnoot. De kleur die ik denk ik wel een tijdje ga houden..

Dat was een hele lijst! Hoe vaak hebben jullie je haar geverfd of totaal veranderd?

2 opmerkingen:

  1. Wow! Veel verschillende kapsels. Vanaf je veertiende kan ik alles nog wel herinneren. Vooral de blonde Sanne, maar zoals je het nu hebt is het ook goed! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik zo leuk om te zien! Ik vind een wat donkere kleur je beter staan dan helemaal blond eigenlijk :) xC

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!