maandag 8 april 2013

Personal | Een dipdag.



Iedereen kent het wel; zo'n dag waar je het liefst de hele dag je helemaal vol wil proppen met lekker (ongezond) voedsel, je lekker willen laten verwennen (waar je medemens niet zo'n zin in heeft) en gewoon de hele dag in je bed wil blijven liggen om een dag totaal nutteloos te zijn. Een dipdag. Meestal wegens vermoeidheid en meestal ook nog in combinatie met buikpijn of hoofdpijn (of gewoon een kater). Maar de hele dag in je bed blijven liggen is ook geen optie.. Vandaag wat tips voor dingen die je wel zou kunnen doen op zo'n dag. x


Meestal komt zo'n dag voor in het weekend, als je niks te doen hebt. Dan is het niet zo'n groot probleem. Is het op een schooldag, probeer dan gewoon lekker actief te doen. Ik heb een erg leuke klas die me altijd weer kan opvrolijken, dus dan is mijn dag weer goed. Maar in het weekend heb ik deze mensen niet om me heen. Ik heb deze dipdagen vooral op zaterdag of zondag. En op zaterdag doet mijn moeder meestal boodschappen en mijn vader en zus zijn aan het werk, wat betekend dat ik tot een uur of 12 in bed blijf liggen, of langer. Niet bepaald handig, maar zo ben ik.
Aangezien ik nu geen werk of vriend meer heb, ben ik meestal ook vrij in het weekend. Soms een familiebezoek op zondag, maar daar houd het ook mee op. Anders kwam ik nog wel eerder mijn bed uit, omdat ik anders met alleen een kleine lunch moest werken, en dat werkte niet prettig. Probeer in het weekend dus ook gewoon een ontbijt en lunch te hebben. Ik ben zo iemand die dan gewoon in plaats van twee keer 1 broodje, gelijk op rond 12 uur twee tosti's, een cracker en een beker ontbijtdrank neemt. Tja, brunch..


En daarna, als je dan je ontbijt, brunch, lunch heb gehad, moet je iets gaan doen. Of niet. Meestal zet ik onder het eten al de tv aan en in het weekend zijn altijd leuke programma's op TLC, waar ik dan de rest van de middag naar ga kijken. Ik zei niet de hele dag in bed blijven liggen, maar de bank is een ander verhaal..
Meestal ben ik te lui om mijn laptop te pakken, maar sinds we een tablet hebben, pak ik deze er vaak bij. Er staan eigenlijk alleen maar spelletjes op en ik heb geen spelletjes op mijn laptop. Daar moet ik met school bezig of moet ik bloggen. Maar op een dipdag heeft niemand daar zin in. Dus hou het niet bij tv kijken, waardoor je in slaap kan vallen, ga spelletjes doen.
Probeer ondertussen wel wat op de tijd te letten, denk hierbij aan rond drie uur wat drinken te nemen en gewoon om zes uur te eten. Een ritme is altijd handig..


Maak er gewoon een pyjamadag van. Ga 's avonds lekker vroeg een extra lange douche nemen, inclusief maskertje. Van je vieze pyjama, zo in een schone. Als je het 'vies' vind om de hele dag in je pyjama te lopen, kan je hem altijd nog inwisselen voor een joggingbroek en slobbershirt. En dan lekker languit op de bank. Het liefst lekker tegen iemand aan gekropen. Lekker vroeg je bed in en de volgende dag goed beginnen!

Hoe overleven jullie een dipdag?

1 opmerking:

  1. op zoek naar kaboutertjes die dan al het werk overnemen...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!