dinsdag 16 april 2013

Beauty | Quick tips. #1


Er zijn bepaalde tips die het beauty leven een stuk makkelijker maken, maar zo simpel zijn dat eigenlijk niemand ze weet.. Ik heb zo mijn eigen trucjes, die ik vaak gebruik en die wil ik graag met jullie delen. Ze zijn allemaal beauty gericht, maar toch heel verschillend. Ik probeer zo veel mogelijk nieuwe tips te ontdekken, die ik natuurlijk allemaal met jullie ga delen. Vandaag de eerste 5 Quick tips. x

Heb je ook altijd zo'n moeite om je masker af te krijgen? Ik gebruik hier altijd reinigingssponsjes voor. Weet je wel, van die simpele sponsjes die je voor een paar euro bij de Etos of Hema kunt kopen. Hiermee kan je een stuk makkelijker je masker van je gezicht krijgen, zonder een stuk of tien keer water in je gezicht te gooien zonder enkel effect. 

Ook hoor ik vaak dat mensen een masker onder de douche aanbrengen, onder de voorwaarde dat je dan 'gewoon even' je gezicht droog houdt. Nou dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dit lukt mij echt nooit! Meestal doe ik voor het douchen al een handdoek voor, dan breng ik het masker aan en ga ik alvast kleren uitzoeken voor erna of de dag erna. Hierna stap ik onder de douche, dan spoel ik het masker af en dan begint pas mijn standaard douche. Een makkelijkere manier waardoor je je geen zorgen hoeft te maken of je masker er af spoelt. Ben je wel van het masker onder de douche? Dan kan je hier wat tips vinden die Mascha van Beautygloss laatst schreef.


Als ik mijn make-up er af haal met een wattenschijfje, heb ik soms achteraf allemaal pluisjes in mijn wimpers of zit het product maar op een stukje van het watje. Iets wat ik op mijn vorige opleiding heb geleerd, is dat je gewoon heel makkelijk een wattenschijfje nat kan maken. Ik doe hem meestal hierna tussen mijn handpalmen en knijp hem goed uit. Hierna breng ik het product aan op het wattenschijfje, vouw hem een keer horizontaal dubbel, vouw hem weer uit en vouw hem dan verticaal dubbel, zodat het overal zit. Nu heb je geen pluisjes en overal product die niet in het wattenschijfje is gezogen.

Laatst las ik op Teskuh.nl een korte tip. Ze zat namelijk in de trein en had haarlak nodig, maar dat niet bij zich. Ze heeft toen wat wenkbrauwgel op haar handen gedaan en dat door haar haar gedaan. Dit dient eigenlijk hetzelfde als haarmouse en werkte prima! Zelf gebruik ik niet zo vaak stylingproducten of wenkbrauwgel, maar voor anderen zou dit een goede tip kunnen zijn voor als je niet anders kan. 

Kan je het filmpje niet zien? Klik dan hier.


Alweer een tijdje geleden gaf Nikkietutorails drie handige tips over haarlak. Hoe je het kan gebruiken om glitteroogschaduw te laten plakken, je wenkbrauwen strak te houden en je make-up de hele dag goed kan laten zitten. Kijk hierboven het filmpje met alle tips wat beter uitgelegd. 

Kenden jullie deze tips al?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!