dinsdag 5 maart 2013

Tag | First things.

Ik heb al veel te lang geen tag meer gedaan en kwam deze tag laatst tegen en hij leek me erg leuk om te doen. Hij is al niet meer heel bekend en volgens mij ook redelijk oud, maar af en toe komt hij ineens ergens langs. Ik heb het over de First things tag; een tag over wat je als eerste doet in verschillende situaties op verschillende plekken. Klik verder voor mijn antwoorden. x



Eerste ding dat je doet als je 's morgens wakker wordt; Mijn telefoon pakken, doordeweeks om mijn wekker uit te zetten en in het weekend om te kijken hoe laat het is. Daarna ga ik even door mijn social media apps en lees ik wat blogs. Doordeweeks ga ik dan snel uit bed, maak ik me snel klaar en ga ik met de bus naar school.  In het weekend blijf ik meestal nog even liggen..

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat;
Ik ga niet meer vaak naar de sportschool, alleen met mijn vorige school hadden we daar gym. Natuurlijk ga ik me eerst omkleden, drink ik nog snel even wat en meestal ga ik dan eerst even fietsen om op te warmen.

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school; Meestal neem ik eerst een kopje thee, praat ik wat met degene die thuis is, terwijl ik wat tv kijk. Vaak pak ik dan ook mijn laptop om wat te gaan bloggen.


Eerste auto; Een kleine, niet à la mini cooper (ook heel leuk trouwens..), maar gewoon een makkelijk klein autootje, waar wel alles in past.

Eerste ongeluk/verkeersovertreding; Ik heb nog nooit een boete gehad en ben gelukkig zelf nog nooit slachtoffer geworden in een erg ongeluk. Ik heb jammer genoeg vorig jaar wel een redelijk zwaar ongeluk voor mijn ogen zien gebeuren, waardoor ik nu soms nog erg schrikkerig ben op bepaalde momenten..

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was; Dat veranderde echt elke week.. Journalist is volgens mij aardig lang gebleven en de politie leek me ook altijd super stoer. 


Eerste keus dessert; Ik ben een grote fan van Crème Brulee, maar omdat het ook erg vult, neem ik het niet altijd. Meestal neem ik gewoon ijs met een lekker smaakje of sausje.


Eerste keus qua drinken;
Ik hou niet echt van cola, maar toch neem ik dat meestal in een restaurant, omdat het er altijd wel is. Soms kies ik ook sinas of sinaasappelsap.

Eerste liedje dat in je opkomt; Ik heb al de hele dag Dynamite van Taio Cruz in mijn hoofd. Hij is al redelijk oud, maar nog steeds een van mijn favorieten.


Eerste grote aankoop; Euhm.. Ik koop nooit echt dure dingen.. Ik denk dat het duurste wat ik heb betaald is mijn tweede mobiel, omdat op mijn eerste die ik van mijn ouders kreeg geen spelletjes en camera zat. Deze kwam van de Aldi en ik heb de helft betaald, volgens mij heb ik nu wel duurdere dingen gekocht, maar voor deze mobiel moest ik echt sparen.

Eerste baantje; Ik heb een paar jaar in het zwembad in ons dorp gewerkt, waar ik vanaf mijn twaalfde werkt als een van de kleuterzwem-badjuffen. Dit was eigenlijk vrijwilligerswerk. Mijn eerste echte baan was op Ameland in een van de drukste restaurants. Dit hield ik twee weken vol, omdat ik ook gelijk op kamers moest wonen op mijn vijftiende. Ook zat ik vlak voor mijn examens, en die was het gewoon niet.. Het baantje daarna heb ik nu nog steeds; vakkenvuller bij de Albert Heijn.

Il_570xn.413819997_k9wa_large

Eerste keer in het vliegtuig; Dat is al heel wat jaren geleden.. Ik was toen ongeveer zes volgens mij en we gingen naar Griekenland. Ik had toen nog wit haar en dat zien ze daar nooit. Gelijk mijn eerste keer in het vliegtuig kwam een of andere bewaker naar me toe die vroeg of ik mee wou achter het hek. Ik ging wel mee, maar was echt doodsbang, want hij had een mega geweer.. En dan maar weer in je geweldige engels zeggen dat je terug wilt..

Hebben jullie deze tag al gedaan of gaan jullie deze nog doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!