zondag 3 maart 2013

Review | Nail Rock nagelstickers.

Jullie konden deze nail art al eerder bekijken met de Animal Print nails challenge dag. Vandaag de review van de nagelstickers die ik bij deze dag droeg. Nagelstickers zijn afgelopen seizoen flink in de mode gekomen en zijn nu bijna overal te koop. Lekker makkelijk opplakken en je hebt mooie nagels. Ik had deze stickers nog achter in mijn kast liggen en het was wel tijd om ze te proberen.. x


Ik had deze stickers al vanaf mijn 16e verjaardag in mijn kast liggen, 1 juni 2012. Hmm, al een tijdje dus. Toen ik de animal print challenge zag, wist ik ook al bijna gelijk dat ik deze stickers maar eens moest gebruiken. Ik heb ze voor jullie getest.


Zo ziet het pakje er uit waar alles in zit. Ik vind het een mooie verpakking! Je ziet een foto met daarop de nagelstickers met bijpassende ooglook en ook zie je de stickers zelf nog door het open stukje. De roze letters maken het lekker vrolijk. 


De inhoud van het doosje bestaat uit een bokkenpootje om je nagelriemen terug te duwen, een vijltje, een doekje met 100% aceton, de 16 stickers in verschillende formaten, een papiertje met andere designs van Nail Rock en natuurlijk ook erg handig; de gebruiksaanwijzing. Niet te veel poespas, en ik vind het ook erg leuk dat ze andere designs laten zien.

Het eerste wat je moet doen is je nagel schoon maken, het liefst met het bijgeleverde doekje, maar alleen nagellak met aceton is ook goed. Duw je nagelriemen terug met het bokkenpootje en kies een goede maat sticker. Dit duurde bij mij nog even, omdat ik nogal smalle nagels heb en voor mij vallen ze dus erg breed.

Plak de sticker op je nagel, dit gaat wat moeilijk omdat ze stickers redelijk dik zijn en hierdoor snel kreuken, waardoor bobbels in de sticker komen. Ik lees net dat je hierbij ook een fohn kan gebruiken om hem wat 'op je nagel te smelten'.. Als je de sticker zo goed mogelijk op hebt gekregen, is het handig om de sticker bij de bovenkant (of onderkant, hoe je het maar wilt zien) dubbel vouwt of afknipt..

..Zo is het namelijk een stuk makkelijker om af te vijlen. De volgende stap. Vijl hem net zo lang goed, totdat je geen haakjes meer hebt. Het vijltje dat erbij zit werkt prima! En daarna ben je klaar! 
Ik heb de sticker zo'n vier dagen op gehad en hij was alleen bij de bovenkant wat versleten, maar hij heeft flink wat water en dozen openmaken overleefd. Hij was er redelijk makkelijk af te halen, door gewoon een beginnetje te maken en te trekken. Wel bleef er een plakkerig laagje achter, wat er redelijk moeilijk af ging. Vergelijkbaar met een actie- of beveiligingssticker op een nieuwe nagellak of oogschaduw. 

De Nail Rock stickers zijn te koop bij DA en verschillende webshops voor €8,99. Inmiddels hebben vele andere, ook budgetmerken, nagelstickers aan hun collectie toegevoegd. Wat vinden jullie van nagelstickers?

2 opmerkingen:

  1. Stickers zijn niets voor mij. Geef mij maar gewoon nagellak. Leuk dat jij het ook geprobeerd hebt. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op zich zou ik het op een accentnagel nog wel leuk vinden en dan is het minder gedoe enzo haha :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!