dinsdag 19 februari 2013

Review | Kruidvat dagcrème.

Laatst kwam Tialda (you know her..), naar mij toe met een dagcrème; 'Hij werkt niet echt goed voor mijn huid, misschien heb jij er nog wat aan, want anders gooi ik hem toch weg.'. Dat wijs ik natuurlijk niet af! Ik gebruik al erg lang dezelfde dagcrème en het is dus ook erg moeilijk om over te stappen.. Wou ik gelijk weer terug of wil ik alleen nog maar deze crème? Klik verder voor mijn mening over dit product. x



Het is Kruidvat dagcrème in de 'geur' Aloë Vera en Abrikoos. De crème is bestemd voor de droge en gevoelige huid en kost rond de twee euro. In het potje zit 100ml, een lekker formaat. Het is trouwens een glazen potje.

Jammer genoeg staat alcohol redelijk hoog op het lijstje en zit er ook parfum in.. Hmm.. Ook kan ik geen abrikoos vinden, maar gelukkig staat Aloë Vera Juice redelijk hoog. De ingrediëntenlijst ziet er verder wel redelijk goed uit, volgens mij. De crème is zo'n zes maanden houdbaar. 

Kruidvat Dagcrème met Aloë Vera en Abrikoos, voor de droge en gevoelige huid, bevat hydraterende bestanddelen die de vochtbalans van de huis in evenwicht helpen houden. Abrikozen-pitolie stimuleert celregeneratie en verbetert de huidelasticiteit. De huis voelt zacht en soepel aan dankzij Aloê Vera en Sheabutter. 
Gebruiksaanwijzing: Reinig de huid, bij voorkeur met Kruidvat Reinigingsmelk en Reinigingslotion met Aloë Vera en Abrikoos. Voor een optimaal effect is het aan te raden om deze dagcrème te combineren met Kruidvat Nachtcrème en Oogcontourcrème met Aloë Vera en Abrikoos. 

De crème voelt een beetje gel-achtig aan. Hij is eerst wit, maar word later natuurlijk transparant. Als je de crème opsmeert voelt hij eerst wat kleverig, niet lipgloss/honing kleverig, eerder een plakkerig gevoel dat je ook krijgt als je kleverig snoep hebt gegeten. Hij trekt wel gemiddeld snel in. Ook is de crème zuinig in gebruik. 
Mijn huid is erg opgeknapt eigenlijk, ik heb minder rode plekken en heb geen droge, schilferige plekken meer. Dit kan ook komen omdat ik, zoals jullie weten, ben gestopt met de opleiding en hierdoor minder producten op mijn gezicht krijg, waarvan sommige niet voor mijn huidtype geschikt zijn.

Ik vind de crème erg fijn en gebruik hem elke dag. Ik vind het alleen wat jammer dat hij kleverig is. 
Zoals ik al zei is de crème te koop bij Kruidvat voor ongeveer twee euro.

Kenden jullie deze dagcrème al? En wat is jouw favoriete dagcrème?

3 opmerkingen:

  1. klinkt heel fijn! ik kende hem nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb deze ook gekocht toen ik rode droge plekken had, maar mijn huid kon ook hier niet tegen. vaseline is het advies voor mij en verder zo min mogelijk smeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem ook, vind hem op zich wel fijn voor de prijs :p

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!