maandag 25 februari 2013

Beauty | Kwasten wassen.



Een belangrijk klusje, wat waarschijnlijk veel van ons overslaan; kwasten wassen. Iedereen kent het wel, het klusje waar echt niemand van houd. Het hoort er nou eenmaal bij, je make-up word beter gepakt en ook niet gemengd met oude oogschaduw. Natuurlijk kan je ze elke keer over een doekje halen, maar een grote schoonmaak is ook wel eens goed. Eigenlijk zou het sowieso elke maand een keer moeten en omdat het echt weer eens tijd werd, laat ik jullie vandaag de, voor mij, snelste manier zien. x


Begin met je vieze kwasten te pakken en neer te leggen op een washandje of handdoekje. Maak een schaaltje met zeepwater. Het werkt het beste als je water lauw is. Gebruik een baby- of milde shampoo.
Begin met je minst vieze kwasten, duw hem in het water en wrijf hem wat over de bodem, schud ondertussen ook goed, net zo lang tot er geen kleur meer vanaf komt.
Als er geen kleur meer af komt, haal je hem uit het water en kan je hem zachtjes uit knijpen. Je kan hiermee makkelijk haartjes uit je kwast trekken dus doe het voorzichtig. Zorg ook dat er geen haartjes naar buiten staan, anders kunnen de haren erg raar opdrogen. 
Doe dit met al je kwasten en bewaar de vieste kwasten tot het laatst.
Als je waterbakje vies is, kan je het water verschonen door weer te beginnen met de eerste stap. Als je al je kwasten heb gedaan kan je een bakje weer vullen met schoon water of je houd je kwasten onder de kraan om de zeepresten er uit te spoelen.
Dep de kwasten droog met een tissue of washandje en leg ze met de haren naar beneden te drogen. Als je de haren naar boven zou doen, kunnen de restjes water de kwast in lopen, en kan het lijm oplossen en je kwast kan dan uit elkaar vallen. Ook leg ik nog een tissue onderin het bakje, die het water opzuigt. 
Als je kwasten droog zijn, kan je ze weer gewoon in je kwastenbakje doen en kan je ze weer goed gebruiken.

Hoe vaak wassen jullie je kwasten? En gebruiken jullie deze manier ook of een andere?

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik ook deze manier. Ik doe het helaas iets te weinig, wil het echt weer 1x per week gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het veeeel te weinig. Maar ik moet het echt meer gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!