woensdag 2 januari 2013

Tag | Get to know me.


Deze tag is inmiddels niet meer de nieuwste, maar ik vind hem te leuk om over te slaan! Vandaag ga ik de Get to know me-tag doen. Een tag die, tja eigenlijk zegt de titel het al, er voor zorgt dat je me leert kennen. Eigenlijk is het bijna een kruisverhoor. Van je oogkleur tot kinderwensen, en van je favoriete jaargetijden tot je verste vakantieland, alles komt voorbij! Klik verder om mijn antwoorden op deze vragen te lezen. x

Ben je naar iemand vernoemd?
Nee, mijn ouders vonden Sanne gewoon een leuke naam. Ze wouden wel iets wat bij mijn zus haar naam paste, Annika. Misschien nog twee leuke feitjes; als ik met een hazenlip zou worden geboren zou ik Kira heten en als ik een jongen was geweest hete ik Jari. 

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Ik schrijf nu bijna een maand vooruit, dus op het moment dat deze blogpost online komt, is het waarschijnlijk al veranderd. Maar nu.. Euhm, ik heb afgelopen woensdag een traantje laten rollen. Ik moest mijn ouders iets heel spannends vertellen, waar ik erg tegenop keek en ik had een hele boze reactie verwacht, maar ik kreeg een super goede! Gewoon uit opluchting en van blijdschap liet ik even een rollen.

Heb je kinderen?
Kinderen? Bij mij? Nou nee.. Geef mij een baby in handen en hij/zij begint spontaan te huilen (always), iets oudere baby's trekken mijn haar uit mijn hoofd of maken mijn sieraden kapot en dan nog die peuters.. Die kunnen er mee door. Zo ben ik vaak bij mijn opa en oma als hun vijfjarige oppaskindje er ook is. Hyperactief, maar wel leuk.. Voor één dag per week kan ik dat wel aan.


Als je een ander persoon was, zou je dan vrienden zijn met jezelf?
Ik zou niet perse mijn 'best friend forever' te zijn, maar we zouden best vrienden kunnen zijn. Eigenlijk zijn er weinig mensen die ik totaal niet mag en ook al mag ik ze wat minder, ik blijf meestal aardig, waardoor de meeste mensen ook aardig terug doen.

Ben je vaak sarcastisch?
Ja. Jammer genoeg hebben sommige mensen niet altijd door als ik sarcastisch ben en worden gelijk super boos. Maar ik heb van die dagen dat ik alles sarcastisch zeg. Op sommige dingen kan je ook gewoon alleen maar sarcastisch reageren.. 

Wil je ooit bungee-jumpen?
Het lijkt me super leuk, maar ik zou ook best kunnen leven zonder. Het heeft al een paar jaar geduurd voordat ik van de hoge duikplank af durfde in het zwembad.. 


Wat valt je als eerste op als je iemand ziet?
Het is misschien wat raar, maar ik let heel veel op andermans kapsel. Als iemand naar me toe komt, zie ik eerst haar en dan een gezicht. Ook al is diegene kaal, dat valt mij als eerste op. Daarna komt hun mond, kijken ze boos of lekker vrolijk, is het echt of nep, en daarna hun ogen.

Wat voor kleur ogen heb je?
Iets blauw-grijzigs volgens mij. Niet echt speciaal..

Horror films of films met een happily ever after?
Mag ook een horror film met een happily ever after? Ik vind het grappig als mensen door zombies worden doorboord met zwaarden of gewoon om een hele onlogische manier om het leven komen , om zulke scene's kan ik me kapot lachen (Final Destination is echt mijn favoriete film ever, ik lach me elke keer weer kapot!), maar dan moet wel de moordenaar op het einde worden opgepakt of vermoord, anders slaap ik nooit meer. 

Favoriete geur?
Met dit koude weer is dat toch echt de geur van versgebakken koekjes. Dat vind ik eigenlijk altijd wel goed. Vanille is mijn all-time favourite geurtje, maar ook een zoet bloemig geurtje mag er altijd mee door. Als het maar zoet is.


Zomer of winter?
Lente. De zomer is zo heet dat ik vaak flauwval en de winter is zo koud dat ik door de temperatuurwisseling naar binnen altijd bijna flauwval. Als het om het weer gaat kies ik toch maar de zomer, maar als het om de feestdagen gaat kies ik zeker weten winter!

Computer of televisie?
Dit hangt van de dagen af. Ik breng misschien meer tijd door met televisie kijken, maar toch kies ik voor computer, laptop in mijn geval. Dat vind ik leuker om te doen en eigenlijk is televisie kijken gewoon tijdverspilling.

Noem het meest verre land op waar jij ooit bent geweest?
Griekenland. Drie keer om precies te zijn. Kos is het verste eiland waar ik ben geweest. Dit is inmiddels alweer een paar jaar geleden.. Het verste land waar ik zonder ouders ben geweest is trouwens Engeland en het verste land waar ik echt helemaal alleen, zonder bekenden, ben geweest is toch het verre land: Ameland. Daar heb ik zelfs twee weken op kamers gewoond. 


Favoriete film?
Pff.. Dat zijn er zo veel.. Een film die ik echt nog wel een paar keer wil zien is Hachiko, echt een super mooie huil film. Maar de DVD's die ik al een paar keer heb gezien en nog steeds niet zat ben zijn Twilight, Alles is Liefde en The Neverending Story (kinderfilm I know, maar zo mooi!). 

Wat wilde je vroeger altijd worden?
Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij wist ik het nooit en zei ik altijd maar iets dat na een week weer was veranderd. De enige die vroeger telkens terug kwam was volgens mij serveerster en later wou ik graag eigenaar van een (kleding) winkel worden. Maar eigenlijk heb ik nu nog steeds geen idee wat ik nu wil worden.. Ooh, het is ook nog een hele tijd schrijfster geweest! Ik heb nog allemaal schriften met flutverhalen die ik toen schreef. 

En dit was het dan! Laat het me weten als je deze tag ook gaat doen of al hebt gedaan. 

3 opmerkingen:

  1. Misschien ga ik hem nog wel doen! Weet je hoe het komt dat je zo vaak flauwvalt? Ik heb dat ook hele lange tijd gehad. Zo vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb een lage bloeddruk. Jammer genoeg niks aan te doen.. :(

      Verwijderen
  2. Toen ik las dat je deze tag ook deed moest ik het gewon lezen! Misschien heb je ook tekort aan ijzer? Dat was wat de dokter tegen me zei toen ik flauwviel.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!