maandag 14 januari 2013

Shoplog | Internet kleding.

Vlak voor de kerst kwam ik er achter dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel winterkleren had. Eigenlijk alleen t-shirts en wat dunne vestjes.. Hmm, tijd voor wintershopping! Maar aangezien ik niet zo'n zin had om de stad in te gaan, heb ik lekker thuis op de bank zitten internetshoppen. Eigenlijk de eerste keer dat ik kleding ging kopen via internet. Ik heb vier leuke kledingstukken bij C&A geshopt en één bij Zalando. Klik verder om te zien wat ik heb gekocht en hoe goed ik de service van de websites vind. x


Ik zal beginnen met de trui van Zalando.nl. Iedereen kent Zalando vast wel van de gillende postbode reclame. Een webshop waar ik veel goed over hoor. Eens zien wat ik er van vond..

De reden waarom ik hier de Zalando foto heb, is omdat ik deze trui heb teruggestuurd. Ik vond hem eigenlijk alleen leuk om de rits achter op.. En toen ik hem aan deed zaten die naden waar de mouwen horen te beginnen, die op je schouders horen te zitten, ergens tussen mijn schouder en elleboog. Qua breedte was hij te groot, maar qua lengte te kort.. Niet lang over getwijfeld, deze ging ik nooit aantrekken, dus ging terug. 

Hoe was de service bij Zalando? 
Het terug sturen was best makkelijk en staan goed aangegeven op de bon en op de site. Je print een sticker uit, plakt die op de doos en stuurt hem op. Zalando betaald de verzendkosten. Je betaald eerst het complete bedrag en Zalando stort zo snel mogelijk het te veel betaalde geld terug. In de doos zit, naast je bestelde kledingstukken, nog wat reclame en de bon met acceptgiro. Als het pakketje word verzonden krijg je een mailtje met een link, waarmee je je pakketje kunt volgen via Post NL. De levertijd is 2 tot 4 werkdagen.

Ik heb naast de trui van Zalando nog verder geshopt. Ik heb nog 4 kledingstukken via de webshop van C&A besteld. Hoe was de service hier? Net zo goed als bij Zalando?


Een lekkere warme trui die ook nog eens goed zit! Ik vind de knopen net wat extra's geven Je kan hem met drie knopen dicht dragen, of als op foto twee met twee knopen dicht. Jammer genoeg is deze kleur nu uitverkocht, maar hij is nog wel in het lichtgrijs en koraal. Veel heb ik niet over deze trui te zeggen, hij is lekker warm, maar niet zweterig en verder zit hij goed. Wel als ik mijn mouwen 'opstroop', komt hij maar halverwege mijn onderarm, verder kan hij niet, omdat er geen strech in zit.

 
De laatste tijd vind ik het steeds leuker om een basic shirt te dragen met een sjaal. Ik hab alleen maar twee sjaals, een oranjeachtige kleur en een lichtblauwe, maar daar hield het ook mee op. En toen ik deze sjaal (voor bijna geen geld) zag, moest ik hem wel kopen. Ik vind vooral de zwaluw print erg mooi. 

 
Kleur: Zwart. Prijs: €9,00. (Ik kan hem niet meer op de site vinden..)
Ik ben niet gelovig, maar vind kruisjes gewoon een mooi symbool. Deze coll-sjaal is lekker warm, maar wel erg groot. Als je hem twee keer doet komt hij tot net over je borst en bij drie keer zit hij redelijk strak om je nek. Ik had deze sjaal ook om in mijn oud en nieuw vlog. 

 
Eigenlijk kocht ik dit hemdje alleen omdat ik nog niet het minimum bedrag had, maar ik vind hem nog best leuk! In het echt is hij nog leuker dan op de site. Deze kan ik lekker vaak dragen in de zomer, gepoft uit een korte broek. En ik denk dat ik hem in de winter wel kan dragen met een vestje. 

Hoe was de service bij de C&A webshop?
Ik heb alles wat ik hier heb besteld gehouden, dus weet niet hoe het terug sturen gaat. Je kan in de webshop bijna alles kopen wat ook in de winkel ligt, wat erg handig is. Je kan via deze site niet betalen met acceptgiro, wat ik jammer vind, aangezien ik niet kan internetbankieren (jongerenrekening). Wat ik ook jammer vind, is dat je een minimum bedrag van 25 euro hebt. Je kan ook je pakket laten afleveren bij een Kiala punt. Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je 10% korting, wat wel weer leuk is natuurlijk! Ook hierbij krijg je weer een mail waarin je je pakket kunt volgen.

Wat vinden jullie van mijn gekochte kleding? Hebben jullie ook ervaring met Zalando of de webshop van C&A?

3 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!