maandag 21 januari 2013

Review | Montagne Jeunesse; Opwarmend masker.

Ik heb al een hele tijd geen gezichtsmasker gebruikt. Ik had meestal geen zin in het geklieder of had er geen tijd voor, maar ik heb net weer een maskertje gebruikt! Gisteren hadden we weer visagie op school en kregen een super long lasting foundation op, die er voor geen meter er af ging, dus mijn huid was nogal onrustig vanochtend. Ik had ook al een hele tijd het Masque Sauna liggen van Montagne Jeunesse, een zelfopwarmend masker.. Met een beetje zenuwen heb ik hem geprobeerd.. x




Het zakje is net als de andere Montagne Jeunesse zakjes en is te koop voor ongeveer €1 bij diverse drogisterijen, zoals Kruidvat en Tuinen. Het is een zakje van 15 gram, waar soms genoeg in zit voor twee personen. (Bij deze om een of andere reden niet..) Er zijn ook kleinere zakjes te koop en geschenkverpakkingen met meerdere zakjes.


Op de achterkant staat de gebruiksaanwijzing. Jammer genoeg niet in het Nederlands. Maar met de engelse is het ook wel te doen. Het is een masker met rode hete klei. Het masker is voor de normale huid, met een vette T-zone.


Op de ingrediëntenlijst staan vooral natuurlijke producten. Propylene glycol is een natuurlijke stof, die zorgt dat het niet uitdroogt en voor de rest zijn het bijna allemaal planten extracten.


Er is, wat je naar één keer gebruiken eigenlijk ook niet mag verwachten, weinig verschil te zien. Maar zien is wat anders dan voelen.. De geïrriteerde roodheid is weg, maar er is een nieuwe gezonde rode gloed door de warmte. Na het masker voelen mijn wangen super zacht, maar mijn T-zone wat trekkerig.
En nu over het masker zelf; het lijkt wel snoep. Je krijgt het moeilijk uit de verpakking omdat het masker heel erg veel kleeft, hierdoor is hij wat moeilijk aan te brengen met je vingers. De structuur is een mengsel tussen jelly en crème en er is niet echt een aanwezige geur. Als je het masker er na 5 minuten af haalt, voel je dat er super kleine scrub deeltjes in zitten. Ook al kleeft het masker heel erg, hij is er best makkelijk af te krijgen. Ik heb eerst met een washandje het meeste er af gehaald, die hopelijk weer wit word in de was, want na heel vaak uitspoelen zat er nog steeds een roze gloed op.. Oeps.. Daarna heb ik nog met twee natte wattenschijfjes de laatste restjes er af gehaald.

Maar hoe zit het nou met het opwarmen, iets wat het masker zou doen? Het voelt alsof ik het masker in een warme kamer heb bewaard. Als ik hem op mijn gezicht smeer, voelt hij lauw aan. Niet te koud, zoals de meeste maskers en niet te heet, dat je bijna je gezicht verbrand. Bij het inwerken voelt het wel alsof hij je huid wat afsluit, zodat je wat gaat zweten. Maar hij word niet gloeiend heet, wat eigenlijk wel fijn is.

Of ik het masker opnieuw ga kopen.. Nee, ik denk het niet. Te veel kleverigheid.. Wat vinden jullie van dit masker?

1 opmerking:

  1. jammer dat het zo kleverig is! Wel grappig om een keer te proberen zo'n opwarmend masker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!