maandag 28 januari 2013

Review | Kruidvat Fruity Botanicals haarmasker.

Met dit koude sneeuwachtige weer pakken we ons allemaal dik in met wollen kleding en de kachel staat net wat graden hoger, en daardoor ons haar echt hartstikke statisch! Al een tijd geleden kocht ik het Anti Frizz masker van Kruidvat eigen merk, omdat mijn haar al vrij pluizig was.. Jullie konden dit masker al in mijn Favorites from now zien en vandaag vertel ik waarom hij in het lijstje stond.. x




  
Anti Frizz masker. | Met granaatappel extract.

Zoals ik al zei is het een Anti Frizz masker van Kruidvat Fruity Botanicals met granaatappel extract. Het masker ruikt lekker zoet en fruitig. In een pot zit 250ml en hij is redelijk zuinig in gebruik. Je betaald hier (volgens mij) €2,50 voor.
Mijn haar word er inderdaad een stuk minder pluizig van! Als ik het masker niet heb gebruikt, staat mijn haar alle kanten op als ik mijn sjaal af doe, maar jammer genoeg is er ook één klein nadeel.. Echt het enige nadeel aan dit masker is dat het je haar wat slap en zwaar maakt. Normaal heb ik wel redelijk veel volume in mijn haar, maar met dit masker is het altijd net wat stijler en hangt het wat meer.. 


Het masker heeft een soort zachte bodybutter structuur en trekt in je haar. Dit gebeurd niet gelijk. Als je het in je haar smeert, hou je eerst wat klontjes, maar die 'smelten' na een tijdje weg.
Je moet het masker een kwartiertje in laten trekken in handdoekdrooghaar. Aangezien ik nooit zo'n zin heb om eerst mijn haar af te drogen, een kwartier moet wachten en daarna weer onder de douche moet, knijp ik meestal mijn haar even uit en smeer ik het er dan in. Dat werkt ook prima.


Het tweede en derde ingrediënt heeft het woord alcohol in zich, maar laatst las ik volgens mij dat stearyl en cetyl alcohol niet zo erg is.. Maar toch kunnen mensen hierdoor misschien gaan twijfelen.. Ook zie ik parabenen onderaan het lijstje staan.. Misschien niet de beste ingrediëntenlijst, maar ik vind het product prima! 


Wat ook een voordeel is aan dit masker, is dat er een 'beschermdop' op zit. Hierdoor komt er (bijna) geen water bij je masker, waardoor hij langer goed blijft. Met natte handen is hij soms wel wat moeilijk om er af te krijgen.. Maar ik heb laatst ontdekt dat je boven in de pot kan knijpen en daardoor schiet een randje los, waardoor je hem er af kan pakken. 

Kenden jullie dit masker al? Willen jullie hem ook proberen?

3 opmerkingen:

  1. Ik zou deze wel een keer willen proberen ja :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een fijn masker!
    Ik haat het ook altijd als je zo lang dingen moet laten intrekken'
    Bedankt voor de review!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel goed!
    Lijkt me ook erg lekker ruiken :)
    Ik gebruik eigenlijk niet zo heel vaak haarmaskers, misschien toch maar meer gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!