zondag 6 januari 2013

Personal | Inspirerende dingen.


Net als bij iedereen is mijn inspiratie ook wel eens op, mijn motivatie weg en mijn uitstelgedrag is weer super aanwezig. Hoe kom ik aan nieuwe inspiratie en motivatie om bezig te gaan? Nou, er zijn bepaalde dingen die mij uit mijn dip halen en vandaag ga ik die met jullie delen voor het geval dat jullie hetzelfde probleem hebben of krijgen. En ook als lichte herinnering voor als ik zelf even wegdip.. x


Een simpel complimentje. Zoiets kleins kan mij al super motiveren om verder te gaan met waar ik mee bezig ben. Ik zie veel dingen negatief in, ook al weet ik dat dat niet hoeft, en als mensen me dan een complimentje geven op iets waarvan ik denk dat ik het toch niet kan word ik gewoon blij en gemotiveerd en kan ik weer alles aan! Een peptalk doet ook wonderen!

Een leuke droom of goede nachtrust. Soms word ik wakker met ineens een bom aan inspiratie. Leuk gedroomd, allang vergeten waarover, maar de ideeën blijven maar stromen en stromen! Wel jammer dat ik ze dan niet altijd opschrijf en later weer vergeet. Een nachtmerrie kan echt al mijn inspiratie weghalen trouwens..

Sneeuw! Op het moment dat ik dit schrijf (nu ongeveer een maand geleden) liggen de straten vol met sneeuw en word er nog veel meer verwacht. Ik hou niet van de kou van de sneeuw, maar ik vind het er altijd super mooi uitzien. Vooral verse, onaangeraakte sneeuw is echt prachtig als je het mij vraagt. Ook het moment dat het sneeuwt kan je mij voor het raam zetten en ik vermaak me prima. Het inspireert me en maakt me blij. Dat geluid van verse knisperende sneeuw onder de schoenen... Aaaaawww. *droomt weg*

Liefde. Eigenlijk bijna hetzelfde verhaal als het complimentje. Gaat het goed in de liefde? Hallooooo inspiratie, maar doeeeei motivatie.. Aangezien ik dan aan niks anders meer denk..

Tatoeages met een betekenis. Twee van mijn favoriete programma's zijn toch Miami Ink en LA Ink (op TLC). Twee series over tattoo shops waar mensen met super mooie verhalen een tatoeage laten zetten. Bij sommige verhalen kan ik echt wel huilen zo mooi, maar die verhalen inspireren me weer. 

Straatmuzikanten. Ik word hier altijd vrolijk van en toen ik vanmiddag een zag moest ik ook gelijk weer lachen. Ik geef niet altijd geld, maar als ik nog wat centen in mijn jaszak heb, geef ik die zeker. Ze zijn altijd zo lekker vrolijk, ook al hebben ze soms helemaal niks. En de muzikanten die er niks van kunnen... Daar lach ik misschien wel het hardst om! 

Welke dingen inspireren jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!