vrijdag 9 november 2012

Personal | 30 days of inspiration challenge.

De laatste paar dagen zijn het moeilijkst van allemaal.. Dag 27 alweer en weer een 'your definition of...'.: Your definition of the meaning of life. En dan dacht ik dat mijn betekenis van liefde moeilijk was.. Oftewel: waarom leven we eigenlijk? Een vraag die iedereen zichzelf sowieso wel één keer heeft afgevraagd. Vandaag deel ik mijn antwoord op deze vraag met jullie. x



Alles wat ik in deze blogpost zeg is mijn eigen mening, het hoeft dus niet waar te zijn en ik sta open voor jouw mening. 

Soms als de economie weer eens instort, Geert Wilders weer een domme uitspraak heeft gemaakt of alles even tegen zit, vraag ik het mezelf wel eens af: 'waarom bestaan we eigenlijk? Welke gek heeft het in zijn of haar hoofd gehaald om deze gestoorde mensen op deze kleine planeet te zetten? Waarom niet op een andere? Waarom is er eigenlijk alleen maar leven op de aarde? Waarom maakt iedereen de aarde kapot? Wil je niet leven? Wie zijn we eigenlijk? Hoe zijn we ontstaan?' 
Vragen, vragen, vragen.. Nou ik zal maar bij het begin beginnen: hoe zijn we (volgens mij!!) bestaan?


Ik zit dan wel voor de tweede keer op een christelijke school (middelbare school en mbo), maar ik ben niet christelijk. De scholen hebben gewoon wat ik wil en ik hoor er meestal goede dingen over. Maar na die vijf jaar denk ik niet dat God de mensen op de wereld heeft gezet. Ik vind Adam en Eva een leuk verhaal, maar voor mijn gevoel is er niks van waar. ('Als Adam en Eva door God op de wereld zijn gezet, waarom hebben ze dan een navel?' Slechte grap van de vorige school, maar je denkt er wel over na.) Nee, dit klinkt gewoon erg onlogisch als je het mij vraagt..
Wat voor mijn nou wel logisch klinkt is doodgewoon: evolutie. Ja, volgens mij waren we vroeger apen en zijn we zo aangepast totdat we zijn wat we nu zijn: mensen. De wereld veranderd ook, alle opa's en oma's leefden ook heel anders, dus het gaat nog steeds door.
Van de oerknal snap ik dus echt helemaal niks: boem en ineens zijn er mensen. Nou nee..


En dan nu de grote vraag: waarom leven we? We leven niet om de planeet te vermoorden, dat weet ik zeker. Maar een echt antwoord weet ik hier niet op. We zijn er om de wereld uit te breiden, nieuwe dingen te ontdekken, liefde te vinden en geven, maar verder.. We moorden de wereld uit met het broeikaseffect en alle oorlogen waar te veel mensen door worden vermoord.
Nee, ik snap niet echt wie dacht 'kom laten we mensen op de wereld zetten, zodat alles fout gaat!'. Nee, volgens mij kwam het per ongeluk.

Hoe is volgens jullie de wereld ontstaan en waarom leven we volgens jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!