zondag 21 oktober 2012

Tag | Why do you wear make-up?

Er is een nieuwe blog in beautybloggerland! De Why do you wear make-up tag. Een make-up met vragen over tja.. Make-up! Hij is nog niet zo bekend en heb hem eigenlijk alleen nog maar bij Teske gezien, maar vandaag ga ik hem ook doen! En natuurlijk mogen jullie hem allemaal overnemen. Een korte tag, maar toch heel leuk. x


1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up? Volgens mij was dit in de tweede klas van de middelbare school. Ik begon met alleen wat mascara en na een tijdje kocht ik wat meer make-up en zo ook een oogpotlood. Gelijk de volgende dag trok ik een dikke lijn onder mijn ogen en een goede vriend (nu inmiddels al twee jaar mijn vriend) herkende me gewoon niet meer. Dat deed me best pijn en ik heb het niet echt vaker gedaan. Thuis maakte ik hele figuren naast mijn ogen met oogpotlood, maar naar school durfde ik dat niet. Daarna droeg ik meestal gewoon mascara met een licht streepje oogpotlood op mijn waterlijn. In het vierde jaar begon ik ook met foundation en blush. 

2. Hoe voel je je zonder make-up? Net zo als met make-up eigenlijk. Eigenlijk draag ik hier op school bijna geen make-up meer. Met praktijk word het er toch af gehaald en door de airco heb ik hele jeukende ogen. Nu heb ik mijn wimpers geverfd waardoor ik altijd een soort mascara op heb. Wel heb ik altijd als ik nette kleding aan heb dat ik daar wel make-up bij moet dragen, anders vind ik het niet staan..


3. Wat vind je leuk aan make-up? Het experimenteren (achter gesloten deuren en ramen). Op school hebben wij visagie les, maar om het bij een ander op te doen vind ik eerlijk gezegd een stuk minder leuk, omdat het veel moeilijker is.. Thuis maak ik soms een hele overdreven look die ik er af haal als ik de deur uit moet (na foto's gemaakt te hebben natuurlijk..).


4. Wat zijn je 3 ‘holy grail’ items? Mijn drie holy grails.. Hmm.. Ik gebruik nu al super lang mijn Bourjois pressed powder, inmiddels heeft hij ook al een flinke pan, maar ik gebruik hem tot hij op is. En verder.. Tja..   De ombre blush van Catrice gebruik ik ook veel en ik ook mijn enige en natuurlijk hoe kon ik hem vergeten; mijn Sleek Glory pallet. Een mooi palet met neurale en felle kleurtjes. 

Gaan jullie deze tag ook doen? En waarom draag jij eigenlijk make-up?

4 opmerkingen:

  1. super leuke tag en leuke antwoorden!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag, ik draag make-up om de mindeheden in mijn gezicht te camoufleren en de rest te accentueren =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tag! Ik denk dat ik 'm ook maar eens ga doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tag! Ik ga hem waarschijnlijk ook eens doen :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!