zondag 7 oktober 2012

Personal | Persoonlijk praatje. #4

Alweer een paar dagen stilte op xminimuis.. Het ging weer een tijdje goed met voor uit schrijven en alles, maar wat put school mij vreselijk uit! Volgende week donderdag heb ik al mijn eerste proefexamen en het is ook alweer bijna vakantie! We gaan alweer een paar weken naar school en man wat gaat dat snel! Ik heb het gevoel dat ik er nog maar twee weken zit! Ik weet inmiddels waar alle lokalen zitten waar ik les heb, maar ik ben gewend aan mijn vorige school, die ongeveer even groot was als 1 verdieping van de afdeling waar ik les heb, en dan heb ik ook nog les op drie verdiepingen! Pfoe, even een update voor jullie over hoe het nu op school gaat.. x


Pfoe, eindelijk is het weer weekend! Na vier lange dagen school en een drukke vrije dag kan ik eindelijk weer eens een dagje rustig aan doen.. Op de middelbare school hadden we meestal les tot een uur of 3 of 4, maar op het mbo is dit toch echt anders. Ik zal even kort vertellen hoe mijn week er uit zag:

Maandag ging mijn wekker om 6 uur, toen moest ik naar school van half 9 tot ongeveer 3 uur. Het laatste uur hadden we gym: spinning. Leuk joh, op een fiets doen alsof je berg op, berg af fiets. Mijn lichaam kon dat niet aan wegens medische problemen (hier ga ik misschien later nog op in..) en na 5 minuten kreeg ik geen lucht meer en stortte ik in. Leraren boos, omdat ik er nooit aan had mogen beginnen. Toen ik na school thuis kwam, ben ik mijn best in gekropen, heb ik twee uren liggen slapen, toen werd ik rond 6 uur weer wakker om te eten en rond 10 uur ben ik nog doodmoe mijn bed in gestapt.

Dinsdag is onze vrije dag, het is een stage dag, maar we hoeven nog geen stage te lopen. Dinsdag kon ik gelukkig wat uitslapen, om 1 uur had ik een afspraak bij de pedicure om een acryl nagel op de teen te zetten waar ik begin juli een ongeluk mee had (do you remember?), ze begon het bovenste laagje er af te 'schuren' en ineens begon het weer te bloeden. Geen acryl nagel voor mij, dat moest trouwens omdat anders mijn teen omhoog gaat groeien ofzoiets.. Na de pedicure kon ik even wat drinken en toen moest ik weer weg. Afspraak twee; de dokter. Dat duurde ook weer een uur en toen gelijk weer in de auto op weg naar mijn 'inwerkdag' bij de Albert Heijn. Daar moest ik nog even met mijn nieuwe baas praten, twee DVD's kijken en nog wat computer opdrachten maken. Inmiddels was het 6 uur, en had ik mijn bus op 3 minuten gemist en moest ik nog een half uur wachten op de volgende. Net toen ik uit die bus stapte om over te stappen, begon het keihard te hagelen en kwam ik doorweekt aan bij de bushalte aan de overkant van de weg. En toen hield de hagel op en werd ik uitgelachen. Toen kwam ik thuis, ging ik wat eten en kwamen mijn opa en oma omdat mijn ouders 20 jaar waren getrouwd. Ondertussen nog wat huiswerk moeten maken..

Woensdag ging mijn wekker om kwart voor 6, een bus eerder zodat we genoeg tijd hebben om ons om te kleden voor praktijk. Weer naar school tot half 4 en gelukkig stond toen mijn lieve vriendje op het station op me te wachten om samen naar huis te rijden. Thuis aangekomen wat gepraat en toen moest ik alweer avond eten. 's Avonds kwam mijn vriendjelief langs.

Donderdag staat ook wel bekend als mijn langste schooldag. Weer stond om kwart voor 6 mijn wekker wegens praktijk en daarna zou ik les hebben tot kwart voor 4 (soms half 5), maar gelukkig mochten we om 3 uur al weg, omdat we klaar waren. Vandaag nam ik eens mijn trolley mee naar huis, wat voor lachwekkende momenten in de bus zorgde.. (Ik zat nogal vaak vast..) Toen ik thuis kwam, vond ik onze kat met een lampenkap om zijn koppie, dierendag cadeautje.. Hij kwam woensdag met een wond op zijn poot thuis en nu mag hij een week niet naar buiten, heeft hij medicijnen en een lampenkap. Normaal is hij altijd buiten, dus hij is nogal chagrijnig.. 's Avonds lekker op tijd naar bed.

Vrijdag gelukkig weer eens om 6 uur de wekker, maar toch weer een beetje in slaap gedommeld, terwijl ik op een vriendin wachtte op het station en wakker geschrokken van een keiharde knal.. Er waren een paar jongens met vuurwerk.. Leuk joh, zo om kwart voor 8 's ochtends.. Met de bus naar school en tot kwart voor 12 les, net zo als elke vrijdag. Daarna lekker naar huis en wat op de bank liggen bijkomen, omdat ik sinds dat spinning van maandag telkens doodmoe ben.. 's Avonds kwam mijn vriendlief (net als elke vrijdag) weer langs, lekker samen tv gekeken op de bank en daarna kroop ik mijn bed weer in..

En nu ik dit typ is het Zaterdag. Ik heb vanochtend lekker uitgeslapen, heb een flink ontbijt genomen en nog wat trosjes druiven (jum jum!) en nu (ongeveer drie uur), lig ik lekker met mijn laptopje in bed dit voor jullie te typen en ik ga straks weer lekker voor uit schrijven.
Nu ik alles heb getypt snap ik niet hoe ik deze week heb kunnen overleven. Vorige week had ik voorholteontsteking maar dat is nu gelukkig weer wat over. Maar jammer genoeg ben ik medisch ook niet 100% in orde, waardoor ik 's avonds echt kapot ben. Ik ga hier nu nog niet verder op in, want ik wil niet dat er een 'zielig meisje'-etiket op me word geplakt. Maar ik hoop dat jullie begrijpen waarom er deze week niet zo veel blogposts online zijn gekomen.

Hoe zag jullie week er uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!