dinsdag 9 oktober 2012

Personal | 30 days of inspiration.

Inmiddels begin ik de challenge nu echt wel wat zat te worden, eerlijk gezegd.. Dag 18 alweer. Vandaag een foto opdracht; A picture that makes you feel. Oftewel (niet al te letterlijk vertaald, maar ik denk dat ze dit bedoelen): Een foto die gevoelens bij je opwekt. Natuurlijk hou ik het niet bij één foto, maar heb ik weer mijn hele laptop, al mijn social media en alles doorzocht voor oude, nieuwe, maar vooral foto's die gevoelens bij me opwekken. Blij of verdrietig, het zijn beide gevoelens.. x



Gevoel: Blijheid. 
Genomen in: Mei 2009. 
Het is niet echt de foto die bij mij gevoelens opwekt, maar meer het moment en degene die de foto heeft genomen. Ik zet niet graag foto's met andere mensen op mijn blog, om hun privacy niet te schenden en omdat het toch mijn persoonlijk leven is. 
Deze foto is drie jaar geleden genomen door een vriendin waar ik samen mee ben opgegroeid. Haar moeder was mijn oppas en we onze zussen waren ook beste vriendinnen. Toen we naar andere scholen gingen, kregen we minder contact en toen hadden we helemaal geen contact meer, totdat we afgelopen zomervakantie elkaar ineens weer tegen kwamen en we weer gingen afspreken. Ik ken haar al sinds ze een kleine baby was (ik ben een half jaar ouder) en dat wil je toch niet kwijt?

Gevoel: Liefde en blijheid.
Genomen in: April 2011.
Vorig jaar was het in April super mooi weer en toen heeft mijn vriend (ja, toen was het al mijn vriend!) deze foto gemaakt. Het herinnerd me gewoon al de leuke tijd die ik toen al met hem had en dan de gedachte erbij dat we in december alweer 2,5 jaar samen zijn, maakt me nog blijer. Hij heeft deze foto ook lang als achtergrond gehad op zijn telefoon en dat maakt me ook blij. En ik word gewoon blij van zon. Het is trouwens mijn hand die ik in mijn oog hou om tegen de zon te beschermen. 

Gevoel: Trots, verdriet en vrijheid.
Genomen in: Juli 2012.
Mijn diploma ondertekenen. Volgens mij wekt dit bij iedereen wel gevoelens op. Toch weer wat afgerond en iets achter je gelaten. Van de dertig zijn er nog vier mensen die ik af en toe nog zie, maar dat is ook alleen maar omdat die nu weer bij me op school zitten en die zie ik af en toe in de kantine voorbij lopen als we tegelijk pauze hebben, maar verder niet meer echt. Ach ja, zo kan ik dat hoofdstuk ten minste afsluiten.. 

Gevoel: Blijheid en vrijheid.
Genomen in: Augustus 2012.
LONDOOOON! Zegt dat genoeg? London is echt mijn favoriete stad. Het liefst wil ik er elke vakantie wel heen. Ik ben er nu twee keer geweest en ik weet zeker dat ik er nog vaker heen ga. Ik vond de trein wel makkelijk, wie gaat er mee?

Gevoel: Liefde. 
Genomen in: Maart 2011.
Dit is de originele foto van de foto die jullie gisteren al voorbij konden zien komen in My photo life. Een foto op de dijk met met vriendjelief. Gewoon mooi. 

Wat voor foto's wekken bij jullie gevoelens op?

1 opmerking:

  1. *en heel soms kom je een oud klasgenootje in de bus tegen (A)* x thirza

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!