dinsdag 23 oktober 2012

Personal | 30 days of inspiration.

Tumblr_mbixepkrps1qmyme5o1_500_large
Ga voordat je deze blogpost leest even naar de wc, want vandaag is een hele grappige challengedag.. De opdracht van vandaag is namelijk: Most awkward first impression you feel you’ve ever given. Oftewel: de meeste onhandige eerste indruk die je voelt dat je ooit hebt gegeven. Nou daar heb ik flink wat van.. Ik kan zorgen voor hele gênante momenten.. x

Ten eerste iemand op mijn nieuwe werk.. Ik werd er ingewerkt en moest een toetsje maken in een computer ruimte toen er een jongen binnen kwam. Hij kwam me al gelijk bekend voor en toen ik me in een rare houding wurmde om zijn naamkaartje te lezen, vroeg hij of ik nieuw was. We stelden elkaar voor en ik durfde natuurlijk niet te vragen of hij bij ons in het dorp woonde (want daar kwam hij me bekend van voor). Ik wist nu dus niet of hij bij me in het dorp woonde of dat hij gewoon bij mij op mijn mega school zat. En toen stond ik laatst in school en toen liep hij ineens voorbij. Ik heb nog nooit iemand zo dom aan zien staren.. Ik weet nog steeds niet precies waar ik hem van ken, maar maandag (ik schrijf dit op zondag), word ik echt ingewerkt in de winkel en hij werkt op de zelfde afdeling.. Ik ga weer ninja spelen..

525580_394322977304412_2125506700_n_large

En deze is eigenlijk een vals spel, want een echte eerste indruk was het niet.. Maar ik had via Twitter wat contact gekregen met het neefje van mijn vriend. Dat liep uit op whatsapp gesprekken tot diep in de nacht en we hadden het meestal erg gezellig. Maar toen mijn vriend zijn vader laatst jarig was en ik daar ook kwam, zou ik ook zijn neefje voor het eerst zien. En toen hij binnen kwam was ik net wat aan het drinken en geen idee waarom, maar ik had ineens zo'n lachstuip waardoor ik bijna in mijn drinken stikte en er een heel gênant moment ontstond. Toch raar als je iemand alleen maar van foto's kent..

Tumblr_mc6i2arlkf1qmyme5o1_500_large

Maar met bijna zijn hele familie heb ik wel een ongemakkelijk moment gehad.. Dat bijna de hele familie van mijn vriend Fries praat  bijvoorbeeld.. Daar snap ik meestal maar de helft van. Ik woon dan wel in Friesland, maar Fries is niet mijn taal.. Wel is het misschien soms te merken aan mijn grammatica (Fries: waar komt dat weg? - Nederlands: waar komt dat vandaan?), maar ik probeer er op te letten. En dat ik de eerste keer dat ik zijn familie (buiten zijn gezin) zag gelijk een heel kruisverhoor van zijn tante kreeg (hoe oud ben je? Waar werk je? Waar zit je op school? En ga zo maar door..)..

Welke gênante ontmoetingen herinneren jullie je nog?

1 opmerking:

  1. Oh, wat grappig dit! Ik herinner me de ontmoeting met mijn huidige vriend ook als de dag van gisteren. Ik was daar thuis voor zijn zusje, die er uiteindelijk niet bleek te zijn. Ik kwam dus heel vrolijk de woonkamer binnen, hard zingend, stond hij daar in zn ondergoed. Oeps. Gelukkig is het wel goedgekomen met ons, haha
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!