zaterdag 20 oktober 2012

Personal | 30 days of inspiration.

Het is alweer tijd voor dag 22 van de 30 days of inspiration, nog maar 8 dagen! Vandaag weer een best persoonlijke blogpost; Someone you would give your life up for without question. Pretty personal dus.. Ik kan hier gewoon geen lange blogpost over schrijven, maar zal proberen om het zo lang mogelijk te doen, maar ik wil natuurlijk andere mensen hun privacy niet schenden.. x



Ik moet heel eerlijk zeggen, als ik op straat, in de bus, op school, of waar dan ook 'een ongeluk' zie gebeuren, wil ik het liefst zo snel mogelijk helpen, maar op zo'n moment ben ik zo in shock dat mijn lichaam helemaal verstijfd en omdat ik ook niet zo goed tegen bloed kan..
Als er niemand naar toe gaat, ga ik er natuurlijk wel heen, maar ik wacht liever even een halve minuut om te zien of andere mensen gaan helpen..
Even een voorbeeldje; donderdag zat ik in de bus en er stapte een zwangere vrouw in. Ze laadde even haar ov-kaart op en ging daarna een plaatsje zoeken, maar omdat ze bus toen ineens heel plotseling remde, viel ze naar achter. Gelukkig kon ze zich nog opvangen aan de paal, maar ik schrok en wist dat als ik iets zou hebben gedaan nooit op tijd zou zijn geweest. Als ze op de grond was gevallen had ik haar echt wel over eind geholpen, ook al was het een donkere vrouw (dat was ze, maar maakt mij echt helemaal niks uit.).


En dan nu echt over naar de vraag; voor wie zou ik gelijk mijn leven geven zonder dat ze het vragen. Nou dit vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven, maar mensen die ik wel gelijk hulp zou geven zijn (natuurlijk..) mijn vriend, beste vrienden en familie. Ik heb ook wel vrienden waarbij ik hetzelfde zou reageren als in de situatie hiervoor, maar bij andere mensen zou ik echt niet kunnen wachten, ik zou gelijk alles doen om hun te helpen en redden.


Ik moet ook zeggen dat ik door eigen ervaring goed weet wat ik moet doen. Ik ben zelf vaak flauw gevallen en van mijn dokter leer ik dan dus ook dingen die ik dan moet doen en wat ik moet doen om te voorkomen. Zo was vorige week in de bus een meisje dat ook niet lekker werd omdat we lang in de file stonden in een propvolle bus. Ik heb haar wat kort advies gegeven en het ging gelukkig snel weer beter..

Welke mensen zullen jullie gelijk helpen in geval van (medische) nood?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!