maandag 3 september 2012

Tag | Als ik een ... was, dan was ik een ...

Deze tag is eigenlijk alweer een beetje uit, veel mensen hebben hem al gedaan en hij komt niet meer zo vaak langs. Maar het leek mij toch nog erg leuk om deze tag te doen. In deze tag word telkens de vraag gesteld; als ik een ... was, dan was ik een ... . Telkens word het eerste woord ingevuld en het tweede woord moet je zelf bedenken. Zo is de eerste vraag bijvoorbeeld: Als ik een maand was, dan was ik ... . Benieuwd naar mijn antwoord? Kijk dan snel verder! x



Als ik een maand was, dan was ik ... Juni
Niet alleen de maand dat ik jarig ben, maar meestal word het hier ook weer wat warmer en ook even bedenken: bijna zomervakantie!

Als ik een dag was, dan was ik ... Vrijdag
's Ochtends een beetje moeilijk, maar aan de eind van de dag steeds vrolijker. Ik ben geen ochtendmens..


Als ik een tijdstip was, dan was ik ... 6 uur 's avonds
Etenstijd! 

Als ik een planeet was, dan was ik ... Pluto
Ooh wacht, dat is geen planeet meer toch? Nou ja, ik kan soms wat minder opvallen, maar iedereen weet altijd dat ik er ben. 


Als ik een dier was, dan was ik ... Een kat
Ik kan de hele dag slapen, maar kan ook hyperactief zijn en ben een knuffelaar.

Als ik een richting was, dan was ik ... Recht vooruit
Niet te snel opgeven, soms moet je even een stapje vooruit doen en soms ook een achter uit. 


Als ik een meubelstuk was, dan was ik ... Een bad
(Is dat een meubelstuk? Ja wel toch?) Lekker relaxen en genieten. Ik droom er altijd van dat we zelf een bad hebben, maar wij moeten het doen met een douchebak, waar je net in past als je op je knieën zit..

Als ik een vloeistof was, dan was ik ... Nagellak
Moet ik dit nog uitleggen?


Als ik een boom was, dan was ik ... Een kastanjeboom
Tips voor van alles bedenk ik als kastanjes uit een kastanjeboom, is de ene niet goed? Nou dan toch een ander! En ik ben er ook altijd. 

Als ik een gereedschap was, dan was ik ... Een schuurmachine
Iedereen heeft een zacht kantje en anders maak ik die. 


Als ik een bloem was, dan was ik ... Een paardenbloem
Leuk als je me even kent (vergelijkbaar met het blazen als de bloem wat ouder is) en giftig als je iets verkeerd doet. Ahum..

Als ik een weersoort was, dan was ik ... Niet te warm, niet te koud
Ik vind de winter niet leuk als het onder de 10 graden is en ik vind de zomer niet leuk als het boven de dertig graden is. Iets daar tussen in graag. 


Als ik een muziekinstrument was, dan was ik ... Een drumstel
Je kan al je woede op me kwijt (in woorden alsjeblieft!), en ik ben nog steeds niet kapot. 

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik ... Een omhoog getrokken wenkbrauw
Ik lach me altijd helemaal kapot om deze uitdrukking en gebruik hem zelf ook vaak. Dat je echt zoiets hebt van 'What.. The.. F*ck..'


Als ik een kleur was, dan was ik ... Koperkleur
Opvallend, maar ook weer niet. 

Als ik een emotie was, dan was ik ... Blijdschap
Als ik me een beetje depri voel, kan ik me nog steeds voordoen als het happy meisje, maar iemand die me goed kent hoeft dan maar 'is er iets?' te vragen en alles komt er uit.


Als ik een soort fruit was, dan was ik ... Een perzik
Een zacht 'vachtje' van buiten en zoet van binnen.

Als ik een geluid was, dan was ik ... Ting-Dong! (Een deurbel)
Als bij ons de deurbel gaat, sta ik gelijk boven aan de trap om te horen wie het was. En als ik hoor: 'alstublieft en pakketje!', dan vraag ik gelijk als de deur dicht is 'VOOR MIJ, VOOR MIJ, VOOR MIJ?'


Als ik een element was, dan was ik ... Vuur
Pas op, ik ben gevaarlijk. Hahaa!

Als ik eten was, dan was ik ... Vegetarisch
Vlees krijg je niet naar binnen bij mij. 


Als ik een auto was, dan was ik ... Een rode Susuki Swift
Ik vind dit gewoon een hele leuke auto!

Als ik een plek was, dan was ik ... Een waterplas
Als het heeft geregend en ik de hond moet uitlaten, trek ik mijn kaplaarzen aan en spring ik in elke waterplas die ik tegen kom. Alleen de hond vind het niet zo leuk..


Als ik een stof was, dan was ik ... Spijkerstof
Ik kan veel hebben, maar op een dag word het toch fataal..

Als ik een smaak was, dan was ik ... Kruidig
Als ik iets kook, komt meestal het halve kruidenrekje er in. Beetje van dit, beetje van dat...


Als ik een voorwerp was, dan was ik ... Een potlood
Altijd handig en nog wel weg te gummen, maar er blijven altijd wel wat deukjes achter..

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik ... Oog
Ik zie alles. 


Als ik een liedje was, dan was ik ... Een in-je-hoofd-blijven-hangen-liedje
Hahaa, leuk he?

Als ik een paar schoenen was, dan was ik ... Een paar rode pumps
Deze heb ik zelf ook in mijn kast liggen en ik vind ze gewoon heel goed bij me passen. 


Hebben jullie deze tag al gedaan? Zo nee, gaan jullie hem nog doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!