woensdag 19 september 2012

Personal | TED. (Movie time)

Jullie hebben vast de trailer al op tv gezien van Ted; de teddybeer die tot leven is gekomen en nu de beste vriend is van John. Ik had een korte review gehoord dat het een film was waar je twee uur naar gezeur van een teddybeer moet luisteren dat hij geen piemel heeft, maar dat is misschien één keer ter sprake gekomen.. Willen jullie weten wat er echt in deze film voorkwam? Lees dan verder! x




"John Bennett is een volwassen man die zijn leven deelt met een teddybeer: Ted. John mocht als kind een wens doen en zo kwam Ted tot leven. Sindsdien zijn de twee onafscheidelijk.Ted is een komedie van Seth McFarlane, de bedenker van de populaire animatieserie Family Guy. Hij is de schrijver, regisseur én stem van Ted."

Kijkwijzer: 12+, geweld, grof taalgebruik.


De film staat beschreven als een komedie, maar dat is hij echt niet alleen.. Ik vond het meer te beschrijven als een dramatische, romantische, actie en seksistische komedie. Ik leg het uit: In het begin lachte je je kapot, daarna kwam de relatie van John en Lori, wat het romantisch maakte, Ted was nogal 'oversekst', toen kwam nog een spannend stukje met veel actie en op het einde was het allemaal een groot drama. Wel met een happy end natuurlijk!
In het begin lachte ik me nog kapot en bij het einde zat ik bijna te huilen omdat het zo zielig was. 


Als kind krijgt John, een kind zonder vrienden, een teddybeer voor kerstmis. Hij wenst dat Teddy kan praten zodat hij zijn beste vriend kan worden, zijn wenst komt uit en dat zorgt natuurlijk voor aardig wat publiciteit en problemen. Ze groeien op en raken verslaafd aan de drugs, wat John's vriendin Lori natuurlijk niet zo leuk vind. Ze vind dat Ted hun huis uit moet en dat zorgt voor aardig wat ruzie. Vooral als ze er achter komt dat John Ted nog stiekem ziet onder werktijd. Als een man Ted ontvoert voor zijn zoon, zorgt dat voor heel wat drama en zielige momenten.. Hoe zou het aflopen?

Zou ik de film aanraden? Eigenlijk zit er voor iedereen wel iets in, maar daardoor vond ik hem wat raar, omdat je telkens moet omschakelen. Als je hier ook niet zo van houd, is het niet echt een aanrader, maar hou je van seksistische komedies dan raad ik hem je zeker aan. Want eigenlijk, is Ted gewoon een hilarische teddybeer. 

Ted draait nu in de bioscoop. Zijn jullie er al geweest?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!