woensdag 26 september 2012

Personal | 30 days of inspiration challenge.

Jaaa, challenge dag! Dag 15 alweer! De opdracht van vandaag is: A moment, phrase, or song that has changed your life the most. Oftewel een moment, zin of lied dat je leven het meest heeft veranderd. Natuurlijk vind ik het weer te saai om 1 moment, 1 zin of 1 lied te noemen wat mijn leven heeft veranderd, dus voor vandaag een moment, zin en lied. Een best persoonlijke post dus.. x



Als eerste een zin die mijn leven heeft veranderd. Dat heeft me even tijd gekost om er een uit te zoeken.. Natuurlijk veranderd 'Hij/zij is dood.' een hoop in je leven, maar dat word na een tijd toch weer een beetje vergeten. Maar op de basisschool heb ik ook vaak gehoord 'Je bent lelijk.'. Dat heeft natuurlijk ook wel impact op je. Vooral op de basisschool heeft dit me erg onzeker gemaakt, maar nu heb ik een super lieve vriend, die me laat geloven dat ik mooi ben. En ik weet nu ook dat er mensen zijn die er slechter dan mij uit zien.
En als laatste iets wat best recent is: 'Je bent te verlegen.' Iets wat er voor heeft gezorgd dat ik niet meer te durfde solliciteren voor werk, terwijl ik dat echt nodig had en bijna mijn opleiding voor mijn neus voorbij heb zien vliegen (ik zit nu een niveau lager, want die is niet leidinggevend.). Ik heb eerst een tijdje op Ameland (waddeneiland) gewerkt, vlak voordat ik examen deed. Hier kon ik mij niet concentreren op mijn leerstof en ik had ook last van heimwee, waardoor ik heel moeilijk kon eten, waardoor ik erg zwak was. Ik ben hier toen gestopt en ging na een tijdje op zoek naar een andere baan. Geen reacties, waardoor ik het al opgaf en bij de plekken waar ik op sollicitatie mocht kreeg ik te horen dat ik te verlegen was en daarom niet werd aangenomen. Maar hier kwam vorige week verandering in.. Vorige week deed ik het eens helemaal anders: ik had een sollicitatie gesprek en deed eens alsof de man waarmee ik het gesprek had mijn 'beste vriend' was i.p.v. mijn toekomstige baas (wat mij erg zenuwachtig maakte). En tot mijn grote verbazing zei hij: 'Er zijn nog drie gesprekken na je, maar ik neem je nu al aan.' Dus ik heb werk! Joehoe! Eindelijk! Ik werk nu bij de Albert Heijn in Leeuwarden (er zijn er meerdere, maar ik hou privé bij welke.) en volgende week word ik ingewerkt. Super leuk!


En nu het liedje dat mijn leven veel heeft veranderd, nou daar hoef ik niet zo lang over na te denken: Because of you van Kelly Clarkson. Ik had een keer dit liedje in mijn hoofd en was ik hem aan het zingen in mijn hoofd, toen ik een niet zo leuk mailtje kreeg.. Ik kreeg het mailtje van mijn huidige vriend, waar ik toen nog een 'krielkiprelatie' mee had (we zijn toen een jaar ofzo uit elkaar geweest en hebben nu een serieuze relatie) en hij vond me niet meer leuk. Zielig. Janken. Klaar. En nu elke keer als ik dit liedje hoor doet het pijn en is het 'ons' jankliedje.


En dan nu de laatste: het moment. Ja ja, ik weet het, dit was eigenlijk de eerste in het lijstje. Maar dit vond ik ook de moeilijkste. Het hoeft niet perse een zielig moment te zijn en daardoor word het ook weer heel moeilijk denk ik. Maar toch het moment; natuurlijk 28 juni, daar schreef ik laatst al over (klik!), de dag dat ik met mijn vriend kreeg.
Maar ik denk ook dat vorige kerst voor een verandering in mijn leven heeft gezorgd. Ik zal even een korte uitleg geven; iedereen die mijn blog al een tijdje volgt kent haar wel: Keetje. Ze heeft een paar blogs met me geschreven en is ook een goede vriendin die ik bijna nooit zie. We hadden rond maart of april 2011 ruzie gekregen en ik wou geen contact meer met haar en zij volgens mij ook niet met mij. Eerst had ik het gevoel dat ik me beter voelde zonder haar, maar naar een tijdje voelde ik me toch steeds slechter en begon ik haar te missen, we waren toch al heel wat jaren beste vriendinnen geweest. Ik heb toen met kerstmis haar een kaartje gestuurd met een oude foto waarop ik had gezet: 'ik hoop dat 2012 ook voor ons een nieuwe start word, want ik mis de lol die we samen hadden.' Ik kreeg een paar dagen later een mailtje terug waarin ze zij dat zij ook weer contact wou en we spraken na een tijdje weer af en ik bleef ook gelijk slapen (misschien wat snel, maar het ging prima!). We zien elkaar nu nog steeds niet vaak, maar we proberen sowieso eens in de twee maanden af te spreken.

Welk moment, zin of liedje heeft jullie leven veranderd?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!