woensdag 15 augustus 2012

Personal | Woonideeën.

Ik verander graag mijn kamer, maar doe het eigenlijk helemaal niet graag. De grootste reden daarvan is omdat die kasten door mijn kamer te trekken gewoon loodzwaar is en killing voor je rug, maar een andere reden is omdat ik vaak niet weet hoe. Ik heb een schuine muur, waardoor er daar al geen kasten kunnen staan. Vandaag heb ik wat leuke inspiratie foto's voor jullie, met leuke ideeën die je zelf ook kan toepassen in je huis of kamer. x



Fotolijstjes. Als je ons huis binnen komt (via de voordeur) is het eerste wat je ziet een hele muur vol met verschillende fotolijstjes met allemaal oude foto's. Het zijn allemaal verschillende soorten lijstjes, maar wel allemaal in een bronzen kleur, waardoor het toch bij elkaar past. Dit is een leuke manier om kleur in je huis aan te brengen. Bij deze lijstjes zit nog een randje om de foto in verschillende kleuren, maar bij bijvoorbeeld Marskramer kan je in allemaal maten lijstjes kopen in allemaal verschillende kleuren van hetzelfde model. Het is minder opvallend maar wel vrolijk. 

Nog een andere manier om kleur in je huis aan te brengen zijn verschillende soorten (keuken)kastjes. Je zou ook een kast kunnen kopen met veel laatjes die allemaal een andere kleur verven. 

'Tetris kastjes'. Wauw, ik vind dit echt super vet! Kleine kastjes, die je ook makkelijk zelf in elkaar kan timmeren als je een beetje handig bent, in Tetris figuren! Ook deze zou je weer in allemaal verschillende kleuren kunnen verven op bijvoorbeeld een witte of zwarte muur, zodat het er lekker uit springt. 

Klamboe. Lekker romantisch! Als je dit boven je bed hebt hangen vind ik het altijd al een stuk romantischer. Vind je wit niet mooi? Nou dan koop je hem in een andere kleur! Dat kan tegenwoordig! Ook staat het leuk om hier bijvoorbeeld plastic bloemen in te klippen. 

Ik kwam deze foto laatst al tegen op Twitter en even later op 9GAG, een trap geïnspireerd op boeken. Misschien een leuk idee voor boeken fans, maar niks voor mij. Ik zie het ook wel vaker voorbij komen met in plaats van de boeken, worden er dan lampjes of andere teksten gebruikt. Maar nee, ik hou het wel gewoon bij hout en matjes. 


Heb je ruimte onder je trap? Dan is dit ook een leuk idee! Dit is bij ons onmogelijk, want hier zit de muur van onze kelder, maar als je dit niet hebt, kun je er handige opbergkasten maken. 

Ik vind dit altijd zo mooi, een hele muur van glas. Allemaal ramen. Vooral als je een mooi uitzicht hebt.

Woorden. Ik vind dit echt super mooi en vind het nog mooier als het gewoon als nachtlampje dient door de lichtgevende letters. Ik vind het wel mooier om er dan lampjes in te hangen dan als de letters zelf licht geven, want zo heeft het een 'magisch effect'.

Welke dingen zouden jullie zelf ook wel in je huis willen?

2 opmerkingen:

  1. Die tetris kastjes zijn echt zo vet! En open ramen vind ik ook echt mooi, maar het is wel een pain in the ass als je ze wilt kuisen, haha :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!