zaterdag 4 augustus 2012

Personal | Wat voor programma's gebruik ik voor mijn blog?

Als je een blog of website heb moet je vaak veel verschillende programma's gebruiken. Alleen al voor foto's heb je verschillende programma's nodig, om ze te bewerken, te uploaden en ga zo nog maar even door! Natuurlijk zijn er ook nog veel andere programma's (en natuurlijk ook nog producten zoals camera en computer) nodig, die ik vandaag met jullie ga delen. Misschien ontdekken jullie nog nieuwe programma's! x



Laten we eerst maar beginnen met de 'hoofdprogramma's'. Mijn blog gaat via Blogger, vergelijkbaar met Wordpress. Ik vind dit goed, handig en overzichtelijk werken en heb er bijna nooit problemen mee.
Ik blog altijd op mijn laptop: de Asus K50C. Ik heb deze laptop vorig jaar op mijn verjaardag gekregen en hij werkt prima. Ik heb er wel wat problemen mee gehad, waardoor hij soms niet veel meer deed, maar niet zulke erge problemen dat ik een andere laptop wil. Op mijn laptop heb ik Windows 2010 en ik gebruik Google Chrome. Een internetbrowser die ik stukken beter vind werken dan Internet Explore.


En dan de foto's. Mijn camera is een Fujifilm FinePix XP30. Een goede water- en stofbestendige camera met 14.2 megapixels. Er zit zelfs een GPS op om te zien waar je je foto's hebt gemaakt! Het enige nadeel is dat hij moeilijk is in te stellen, want hij doet alles automatisch. Als ik een foto van dichtbij neem gaat hij niet altijd gelijk in de macro stand, terwijl dat wel nodig is.
Nadat ik de foto's heb gemaakt, doe ik de geheugenkaart in mijn laptop en kies ik de beste foto's uit met behulp van Windows Live Photo Gallery. Ik gebruik geen Picasa, want op een of andere manier werkt dat niet goed op mijn laptop. Het enige wat ik aan de foto's bewerk is dat ik ze soms wat draai of bijsnijd.
Als ik de foto's ga uploaden gebruik ik Photobucket. Ik gebruikte eerst het upload systeem van Blogger, maar daar zat ik aan mijn maximum foto's.
Als ik collages maak, voor bijvoorbeeld een Outfit of the day, dan gebruik ik Photovisi. Net als Photobucket een programma via internet. Op deze site kan je verschillende soorten collages kiezen en je foto's toevoegen.
Voor filmpjes gebruik ik dezelfde camera. Ik gebruik Windows Live Movie Maker. Ik upload ze via dat programma gelijk naar Youtube, omdat dat een stuk sneller gaat.


Ik gebruik ook foto's die ik niet zelf maak in mijn blog, ik gebruik hiervoor vooral WeHeartIt. Bijna elk plaatje voor de intro is van deze site. Voor kleding collages gebruik ik Polyvore en om kleding inspiratie op te doen gebruik ik Lookbook. Ook kijk ik vaak op Youtube rond voor tutorials of andere leuke inspiratie.

Welke programma's gebruiken jullie altijd?

1 opmerking:

  1. Wat een handig artikel, erg leuk :) Ik gebruik eigenlijk dezelfde programma's als jij :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!