zaterdag 18 augustus 2012

Personal | Wat te doen als je vrienden op vakantie zijn?

De zomervakantie is alweer bijna afgelopen voor sommige mensen, maar voor mij duurt hij nog wel even. En net zoals bijna elk jaar zijn mijn drie beste vrienden tegelijk op vakantie. Geen idee waarom ze altijd zo gemeen zijn om hun vakanties in dezelfde week (of weken) te boeken. Maar zo heb ik in de loop der jaren al een paar dingen bedacht die je in zo’n week kan doen. Vandaag deel ik de leukste dingen met jullie. x


Zoek eens een oude vriendin op van bijvoorbeeld je vorige school of werk, waar je bijna geen contact meer mee had en ga een middagje iets leuks doen met elkaar. Vorige week heb ik weer eens afgesproken met een vriendin van de basisschool die ik al vanaf haar geboorte ken en sinds we op verschillende scholen zaten (sinds twee jaar), hadden we bijna geen contact meer. We hebben een gezellig middag gehad en dat is beter dan een middagje alleen zitten te vervelen. 

Tumblr_ltkvfa2fj81qc41lyo1_500_large 

Een verwen-middag kan ook leuk zijn in je eentje. Misschien heb je niemand om uit te lachen door de maskers die je op elkaar gezicht smeert, maar nu neem je misschien de moeite om een DIY masker te maken. Op Google en Youtube kan je veel recepten vinden voor simpele DIY maskers, waarvan je meestal de ingrediënten wel in huis hebt. Neem het masker en ga lekker relaxed op bed of de bank liggen met je ogen dicht en zonder iemand om je heen. Heerlijk..
En zoals ik dus al zei kunnen sommige dingen ook heel leuk zijn als je alleen bent. Ik ga vaak genoeg een dagje winkelen in mijn uppie. Lekker rustig en je kan zolang als je zelf wilt de H&M rekken plunderen of een half uur naar je favoriete merk makeup kijken en dan helemaal niks kopen, omdat je alles al hebt. (Alleen jijzelf snapt waarom je er nog naar kijkt.)

Tumblr_m0k4tlgnyi1rqbdhuo1_500_large 

Probeer eens iets nieuws! Een slechte conditie? Ga eens naar de sportschool of ga een stuk hardlopen. Dit is natuurlijk ook leuk om met vriendinnen te doen, maar zo kan je ze straks lekker verassen met een topconditie als jullie je gezellig samen inschrijven voor de sportschool. 
Niet zo sportief? Schrijf je in voor een cursus Chinees of weet ik veel. Zo ontmoet je ook weer nieuwe vrienden.

Hmprod_large 

Organiseer een ‘Welcome Home’ party! Zorg dat je de sleutel krijgt van je vrienden hun huis of hang gewoon hun hele tuin vol met slingers en ballonnen. Wees creatief en natuurlijk kan je er ook gewoon alleen over fantaseren.
Of in plaats van het huis van je vrienden te verbouwen, kan je ook je eigen huis/kamer verbouwen! Je hebt nu toch alle tijd! Zet je bed eens aan de andere kant van je kamer (spierballen kweken!) en je bureau kan ook wel ergens anders. En wat is die ene muur eigenlijk saai.. Leef je uit!

Tumblr_m0a1otnvpj1qjo71uo1_500_large 

Ook iets leuks om te doen, maar wat je al van tevoren moet regelen; maak een vakantiedagboek. Jij maakt er een van wat jij in je vakantie hebt gedaan en je vriend(in) maakt er een over wat zij in de vakantie heeft gedaan. Als jullie elkaar weer zien, ruil je van dagboek en kan je lachen om elkaars avonturen. Als je vrienden wifi hebben, kun je natuurlijk ook gewoon mailen.

Wat doen jullie als je vrienden op vakantie zijn?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!