dinsdag 7 augustus 2012

Nails | Fake stripes.

Op Youtube kwam ik een leuke en ook erg handige tutorial van Cutepolish tegen, een kanaal waar elke week leuke en simpele nail arts op komen. Voor deze week had ze een tutorial voor om leuke kartels op je nagels te maken, zonder stripers! Ik heb het zelf natuurlijk ook even geprobeerd. Klik verder voor mijn resultaat.. x




Hier boven is de tutorial van Cutepolish te zien. Mijn creatie is iets anders omdat ik geen kartelschaar had, maar ik heb gewoon rechte strepen gemaakt.


Ik heb drie verschillende kleuren gebruikt; geel, roze en paars. Ik vind deze kleuren altijd leuk bij elkaar passen. Ik heb mijn duim en ringvinger roze gelakt als basis en de rest geel. Ik heb trouwens eerst een topcoat gebruikt voordat ik de strepen er op deed.


Alles wat je nodig hebt is dus: plakband, een schaar en nagellak. (Hee, de schaar staat niet op de foto!) Het is handig als je een plakband houder hebt. Ik had erg dun plakband, dat niet goed op mijn nagels paste, dus kijk van tevoren of het wel op je nagel past. Ook is mijn plakband doorzichtig en in de tutorial word witte gebruikt. Bij mij droogde de nagellak minder snel dan normaal en het ging er ook makkelijk vanaf. Witte plakband heeft een andere textuur waardoor dit minder snel gebeurd.

Je begint met het stukje plakband waar je twee laagjes nagellak op doet (ondertussen wel eerst de laagjes laten drogen). Als alles goed is gedroogd, wat dus langer duurt dan normaal, scheur je het stukje plakband er af en knip je het in reepjes. Net als dat je het op papier zou plakken, plak je het nu op je nagels. Je kan twee verschillende kleuren vlak naast elkaar doen, of maar één kleur streepjes gebruiken, je kan alles zelf kiezen!
Gebruik als je klaar bent een topcoat en je bent klaar!


Een erg leuke en simpele tutorial, die heel moeilijk lijkt. Maar zoals ik al eerder zei heb ik doorzichtige plakband gebruikt, waardoor het nagellak minder snel droogde en het er snel af ging. Ik heb het eerst 5 minuten laten drogen (per laag!), maar als ik het eraf knipte dan had je toch een 'dik randje'.
Ook bleven sommige plekken, vooral de hoekjes, niet goed plakken. Ik had na een uurtje alweer drie strepen eraf, omdat de hoekjes uitstaken en ik dat niet mooi vond, dus ze er af trok.

Een leuk experiment, maar bij mij een beetje mislukt.. Misschien lukt het wel met witte plakband, wie gaat het proberen?

4 opmerkingen:

  1. Cool idee! Ik zou toch eerder plakband gebruiken om stripes te maken dan de plakband als stripes =]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ik voor de volgende keer ook gewoon weer van plan hoor! Na 1x douchen was alles er alweer af!

      Verwijderen
  2. Ik ben het eens met cherishday. Ok zou ook eerder plakband gebruiken om strepen te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!