zaterdag 11 augustus 2012

Beauty | Yves Rocher Vanille parfum.

Ik ben nou eenmaal een zoetekauw, ik hou van zoet en dan vooral de geur. Lekker vers gebakken cake uit de oven maakt mij al aan het kwijlen. Ook ben ik helemaal gek op de geur van vanille. En omdat Yves Rocher vanille parfum verkoopt, kon ik het laatst niet laten om die ook in mijn mandje te gooien. Ik had nog een andere Yves Rocher vanille parfum liggen, die ik natuurlijk even met deze ga vergelijken en ik vergelijk hem ook nog met een andere parfum uit deze collectie! x



Wat zegt Yves Rocher over dit parfum?
Deze frisse eau de toilette met de lieflijke geur van Bourbonvanille hult uw lichaam in een subtiele, zoete geursluier die direct doet denken aan het verleidelijke, zwoele parfum van een vanillestokje.
De Eau de toilette vanille biedt u alle natuurlijke, weldadige eigenschappen van Bourbonvanille uit biologische teelt. 

Yves Rocher Les Plaisirs Nature Eau de toilette Vanille
20 ml €3,50
100 ml €7,90

Ik had van deze collectie ook al een andere parfum in de geur abrikoos. Deze bleef goed hangen en rook niet chemisch, dus daarom heb ik deze gekozen. De geur is geen 'cupcake-vanille' geur, maar meer een oosterse vanille geur, met een houtachtig luchtje met een vleugje karamel. Het geurtje werkt lekker rustgevend en daardoor ook lekker. 


Zoals ik al eerder zei heb ik uit de Les Plaisirs Nature collectie nog een parfum in de geur abrikoos. Deze geur blijft goed hangen, terwijl het een eau de toilette is. De abrikoos parfum is wat vettig en laat daardoor een laagje achter, maar dat is bij de vanille parfum niet het geval. Ik heb de abrikozen parfum nu ongeveer een half jaar (volgens mij) en zoals je ziet is hij tot ongeveer de helft leeg. Ik heb natuurlijk ook andere parfums en gebruikte de abrikoos parfum vooral in de zomer, maar dit vanille parfum geeft mij gelijk een soort kerst gevoel, dus zou ik sneller dragen in de winter en herfst. 

 
Vanille Noire
5 ml €2,00
30 ml €35,00 (nu €24,50!)
50 ml €53,00 (nu €37,10!)

Yves Rocher heeft ook een parfum genaamd Vanille Noir, deze kreeg ik toen hij net was uitgekomen. Volgens mij is het 5 ml. Vanille Noir is een echt cupcake-vanille geurtje. Ik draag deze niet vaak, omdat de geur de laatste tijd ineens na een tijdje ineens heel raar word. En er mist maar een beetje uit, omdat de geur heel sterk is en je daardoor maar een heel klein beetje nodig hebt. Ook verschilt de prijs heel erg. Ik vind denk ik in de zomer de Vanille Noire lekkerder, maar in de winter de Les Plaisirs Nature lekkerder, omdat Vanille Noire veel zoeter is. Vanille Noire is een beetje te vergelijken met vanille met suiker en Vanille parfum is meer te vergelijken met een vanille geurkaars of wierrook. 

Hebben jullie ook al een van deze parfums in je bezit?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!