vrijdag 10 augustus 2012

Beauty | Overbodige beauty producten.

Soms kom ik producten tegen in de winkel en denk ik 'wat is dit nou weer voor onzin?', zo heb ik daar ook een paar dingen van in huis liggen. Ik heb eens gekeken wat voor overbodige beauty producten allemaal in huis te vinden zijn en ik vond nog aardig wat. Sommige producten zijn zelfs zo overbodig dat ik ze niet eens meer in huis heb! Klik snel verder om te zien welke producten van mij niet ontdekt hoefden te worden. x


Het is mijn mening over de producten en dit is hoe ze werken voor mijn gevoel, het kan best dat ze bij jou wel goed werken, maar zoals ik al zei: dit is mijn mening. 


Blotting paper. Zeker weten op nummer 1! Onzin. Voor de mensen die het niet kennen; blotting paper druk je op een vette glimmende plek op je gezicht en het zou het vet absorberen waardoor je niet meer glimt. Nou, het haalt juist je makeup er af, waardoor je nog meer glimt. Misschien is er blotting paper van een ander merk dat wel werkt, maar deze van Essence is echt flut.

Dry drops. Nou nee, dit helpt niet echt om mijn nagellak sneller op te laten drogen. Want het laat zo'n vet nat laagje achter dat het volgende laagje heel lelijk gaat vlekken. Ik kocht het omdat ik dacht dat het een geweldige uitvinding was, maar nee.. 

Voetenbalsem. Seriously? Is gewone crème voor het hele lichaam niet goed voor je voeten? Dit is volgens mij gewoon body butter / body lotion alleen staat er op dat het voor je voeten is. Waarom? De geur van deze is trouwens wel heerlijk. Ik wil niet zeggen dat dit nutteloos is, maar zonder dit product zouden we ook makkelijk kunnen overleven. 

Intieme emulsie. Ik heb dit spul niet eens meer in huis (oude foto), zo'n onzin vond ik het. Hoe lang geleden is dit ontdekt? Hadden vrouwen er daarvoor vraag naar? Volgens mij niet.. Sommige mensen vinden het misschien heel fijn spul, maar ik vond het gewoon raar. Het is ijskoud en sommige mensen vinden dat misschien 'lekker verfrissend', maar ik vond het helemaal niks. Klik hier voor een review die ik ooit schreef over Chilly, toen was ik er nog tevreden over, maar toen had ik het pas 1x gebruikt. Volgens mij doet het trouwens ook echt helemaal niks voor je onderste. 

Wimperkruller. Ik weet dat sommige mensen dit echt niet snappen, maar ik gebruik nooit, maar dan ook echt nooit een wimperkruller. Ik heb het een tijdje gedaan, maar op een of andere manier deed het vreselijk pijn en er bleven ook altijd wel 1 of 2 wimpers aan de kruller zitten. Nou nee, geen goed product voor mij..

Crème voeding. Oftewel: een soort conditioner die je niet hoeft uit te spoelen. Je haar word alleen 10x zo snel vet en deze doet niks. Dit is een oude versie van het serum, wat ik wel gebruik. Door de jaren heen (deze fles staat er al een paar jaar) zijn er vele betere producten op de markt gekomen die dezelfde goede kanten hebben, maar niet de slechte. Als klein meisje gebruikte ik dit na zwemles, maar daarna is het ook opgehouden. 

Body lotion. Sommige mensen haten me nu waarschijnlijk, maar; een keer body butter en je wilt niks anders meer! Body butter voedt zooo veel meer! Sorry voor de body lotion lovers.. Maar hé, hij staat onderaan, dus ik vind hem ook het minst overbodig van alle andere dingen in dit rijtje! 

Welk beautyproduct vinden jullie echt overbodig?

2 opmerkingen:

  1. Je moet die dry drops ook niet tussen laagjes door gebruiken, maar bij het laatste laagje. En blotting paper, die drops en een wimperkruller zijn juist heel fijn voor mij :) En de bodylotion ook aangezien mijn huid niet heel erg veel hydratatie nodig heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej ik ben Bedia die de win-actie heeft gewonnen !

    Ik hebe r ene artikel over geschreven http://bediabuyuk.blogspot.nl/2012/08/winactie-gewonnen.html#more xxx Bedia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!