maandag 2 juli 2012

Personal | Snow White and the Huntsman + (mini) persoonlijk praatje. #2


Normaal geef ik mijn mening over films in een Movie time, maar aangezien deze film nu in de bioscoop draait wou ik al gelijk een review doen, zodat jullie er misschien ook nog heen kunnen. Zoals jullie al kunnen zien aan de titel ben ik gisteren naar Snow White and the Huntsman geweest. Sneeuwwitje kennen we allemaal, maar dit is een variatie er op met o.a. Kristen Stewart, Chris Hemsworth en Charlize Theron. Ook geef ik nog even een persoonlijk update. x
Ten eerste zal ik even zeggen; dit is mijn mening over de film. Ik heb ook andere mensen over de film gehoord met een andere mening.



Sneeuwwitje, wie kent de film niet. Zeven dwergen, een giftige appel en de kus van de prins. Kirsten Stewart, bekend van de Twilight films, speelde sneeuwwitje. Daardoor kreeg ik ook een beetje het idee alsof ik naar een Twilight film zat te kijken. Ook verschillende beelden waren herkenbaar uit de Twilight films, zo springt ze van een klif af in het water en ligt ze eenzaam in een bos en de vampiers en weerwolven worden vervangen door dwergen en een het leger van de gemene stiefmoeder, geen Edward en Jacob maar de Huntsman en Wiliam. De film is voor twaalf jaar en ouder, maar het had ook zo een film voor zestien jaar en ouder kunnen zijn. Ik ging met mijn moeder, zus, vriend en twee kennissen. Een van ons was onder de 16 en zat op sommige momenten met haar handen voor haar ogen. 
Als Sneeuwwitje haar moeder overleed en haar vader verliefd wordt op een andere vrouw, waar hij mee trouwt, blijkt Sneeuwwitje haar nieuwe stiefmoeder een gemene heks te zijn. Ze zuigt de harten en zielen van mensen uit mensen om zelf mooi en jong te blijven. Ze vermoord Sneeuwwitje haar vader en neemt hun rijk over. Ze neemt Sneeuwwitje gevangen, maar op een dag als Sneeuwwitje meerderjarig wordt, is de koningin niet meer de mooiste en moet het hart van Sneeuwwitje hebben om onsterfelijk te worden. Sneeuwwitje weet net op tijd te ontsnappen en vlucht naar het donkere woud. De koningin huurt een jager die haar op gaat sporen, maar hij verbleekt de belofte als hij er achter komt wat ze met haar van plan zijn. Ze vluchten en komen in aanraking met de dwergen die hun verder helpen. Tuurlijk gaat er dan nog van alles mis, maar is er wel een mooi happy end. 

Ik heb wel eens betere films gezien en vond hem niet super speciaal, maar ik hoorde ook veel mensen zeggen dat ze het een geweldige film vonden. 
Hij draait volgens mij nog tot en met woensdag. Wij zaten met ongeveer 10 mensen in de zaal. Daar vindt ik films wel leuker door worden. Ik denk persoonlijk dat deze film mooier was geweest in 3D.
Een film voor mensen die wel houden van wat horror, drama en liefde, maar niet te veel. Als je houdt van Twilight is dit denk ik wel een film voor jou. 


En dan nog even het persoonlijke praatje; ik had vorige keer gezegd dat ik niet zou stoppen met bloggen, maar ik heb gewoon geen inspiratie meer. Ik zat gister achter mijn laptop, met het scherm voor me om een nieuwe blogpost te typen en ik had zoiets van 'okee. En nu?'. Wel kan ik jullie melden dat er binnenkort een winactie komt. 

Zijn jullie al naar Snow White geweest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!