maandag 23 juli 2012

Personal | Eerste hulp bij muggenbulten.

Laatst lag ik 's avonds in bed en ik had echt super veel jeuk aan mijn voet, omdat een mug me daar een paar nachten daarvoor negen keer in mijn voet had gebeten. Omdat het al nacht was, kon ik niet meer naar beneden (waar de muggenbetenstick lag), omdat dan de hond de rest van de nacht wakker zou blijven en ons dan ook wakker zou houden. Dus ik moest boven blijven en ging maar even op Google op zoek naar andere middeltjes voor muggenbulten.. x


Wat te doen als je een muggenbult hebt?
- Zet met je nagel een kruisje in het bultje. Bij mij werkt dit echt niet, het gaat alleen maar pijn doen.
- Insmeren met tandpasta. Ik zag dit staan en vond het echt onzin, maar omdat dit het enige was wat ik boven had, deed ik hier maar wat van op. En het werkte! Wow. Dit had ik echt niet verwacht.. De rest heb ik nooit geprobeerd, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
- In deppen met azijn. 
- Gebruik bijv. een citronella kaars op uw terras.
- Muggen komen niet af op licht maar op warmte, een elektronische lamp werkt dus niet.
- Een citroenplant.
- Eucalyptis of citronella olie.

Ook handig: Hoe voorkom je muggenbeten?
- Horren voor de ramen en deuren plaatsen.
- Meppen met een krant, vliegenmepper of elektrische mepper.
- Muggen houden niet van citroen luchtjes.
- Laat plekken in huis goed door tochten want daar houden muggen niet van.
- Producten van DEET zijn ook heel effectief maar houdt ze uit de buurt van kinderen en zwangeren.
- Een groot klamboe net boven het bed hangen zodat u 's nacht weer heerlijk mugvrij kunt slapen.


Hebben jullie al last van muggenbulten?

1 opmerking:

  1. Nee, wonderlijk genoeg heb ik er nog geen last van, maar dat zal niet heel lang meer duren denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!