woensdag 25 juli 2012

Cooking | Frisse appel smoothie.

Zondag hebben ik met mijn familie een bezoekje gebracht aan het strand. We hadden appels gekocht, omdat die lekker fris zijn. Op het strand heeft niemand een appel gehad en omdat die anders zouden verrotten in onze fruitmand besloot ik een lekkere appel smoothie te maken voor mij en mijn moeder. Lekker gris met groene appels en yoghurt. Klik verder voor het recept. x



Wat heb je nodig? (Twee personen)
- 2 groene appels,
- Kaneel,
- Suiker,
- Yoghurt,
- Optioneel: ijsblokjes.

- Blender of staafmixer,
- Grote glazen,
- Snijplank,
- Mesje.



Snij de appels in stukjes. Ik heb bij één appel de schil er aan gehouden en de andere geschild.


Doe de appel in de blender en doe daar ongeveer een eetlepel kaneel en een eetlepel suiker bij.


Doe hier nog ongeveer een beker (150 ml?) yoghurt bij. Ik vergeet altijd dat er eerst nog een vloeistof bij moet, anders loopt de blender vast. Daarom is de onderkant al gepureerd.


Pureer net zo lang tot je het 'lekker vind'. Heb je zin in wat meer stukjes, dan pureer je het wat korter. Voeg nog suiker en kaneel toe tot je het lekker vind.


Doe wat ijsklontjes onderin de beker en giet daar de smoothie overheen. En klaar is je smoothie!

Gaan jullie deze smoothie ook proberen?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo gek op kaneel dus dat zou ik weglaten. verder lijkt het me lekker fris!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!