zaterdag 28 juli 2012

Beauty | Vast of vloeibaar?

Zoals jullie laatst al in mijn shoplog konden lezen, had ik een vloeibare concealer van Catrice gekocht, omdat ik alleen nog maar een stick concealer had. Ik zie vaak andere beautybloggers een vloeibare concealer onder hun ogen gebruiken en een stick op hun onzuiverheden. Is dit echt beter of is het eigenlijk gewoon onzin? Ik heb het voor jullie geprobeerd! Klik snel verder voor mijn resultaten. x


De volgende tekst is mijn mening, het kan best dat jij hier anders over denkt, maar dit is wat is het beste op mijn huid vind werken. 

De textuur:
Ten eerste is natuurlijk de textuur van de concealers anders. De vloeibare is dun en vloeibaar en is dus makkelijker uit te vegen dan de stick, die dikker en vetter is. Onder je ogen hebben veel mensen dunne rimpels, ja, ook hele jonge mensen. De dunne vloeibare gaat makkelijk in deze lijntjes, terwijl de stick er meer op blijft liggen en opdroogt. Hierdoor lijkt de vloeibare natuurlijker.


Links: 
Catrice Re-Touch Light-Reflecting Concealer, 020 Light Beige.
Rechts:
Hema Concealer Stick, 02 medium.

Huidtype:
Het verschilt ook per huidtype welke concealer je het beste kunt gebruiken. Heb je een vette huid? Dan kan je beter een vaste concealer gebruiken. Heb je een droge huid? Dan kan je beter een vloeibare concealer gebruiken. Dit heeft te maken met de textuur en de voeding die de concealer geeft.

Kleuren concealer:
Tegenwoordig kan je ook veel meer kleuren concealers kopen, die allemaal weer een andere eigenschap hebben. Hier onder heb ik ze even op een rijtje gezet:
Groene concealer: Voor rode plekjes.
Roze concealer: Voor wallen. Het is stralender, waardoor je ogen frisser lijken.
Gele concealer: Ook voor wallen, maar ook voor blauwe plekken.
Lila concealer: Voor oudere blauwe plekken die geel worden.
Oranje concealer: Voor wallen voor mensen met een donkere huid.
Lichtblauwe concealer: Compenseert oranje plekjes.
De groene, gele, lila en lichtblauwe concealer compenseren allemaal de andere kleur. Dit heeft te maken met de kleurencirkel. Complementair kleurcontrast voor de mensen die ook examen in kunstvakken hebben gedaan. Even een voorbeeld: Als je bij de slager bent, ligt je hamburger meestal op een groen papiertje, want zo lijkt het vlees roder. Eigenlijk is het gewoon gezichtsbedrog, maar het werkt wel. Met concealer werkt het ongeveer hetzelfde, maar door deze kleuren op elkaar te doen compenseert het juist goed met de huid.

Conclusie:
Ik heb lang een stick gebruikt, omdat ik geen vloeibare concealer had. Ik zou daar zo verder mee kunnen gaan, maar vind de vloeibare toch lekkerder werken. Op onzuiverheden heb je maar weinig concealer nodig, omdat het maar een klein oppervlakte is, maar onder je ogen is het een veel groter oppervlakte, waardoor je veel moet mengen en vegen om het natuurlijk te laten lijken. Dit lukt nou eenmaal beter met een vloeibare concealer. Ook voelt de vloeibare concealer lichter aan op je huid (onder je ogen) en daardoor ook frisser.
Misschien dat ik in de winter weer overschakel naar de stick concealer, omdat dan mijn hele routine anders is, maar met dit warme weer ga ik zeker voor de vloeibare concealer onder mijn ogen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!