donderdag 14 juni 2012

Tag | Been there, done that!

Nog niet zo lang geleden heeft Alyssa van MissMurphy.nl een tag bedacht genaamd: Been there, done that! Een erg leuke tag die gaat over reizen. Ik vind dat ik voor mijn leeftijd al best veel van Europa heb gezien. Eerst gingen we elk jaar wel naar het buitenland, maar nu is de tijd dat mijn ouders alleen naar de warme landen gaan en mijn zus en ik thuis blijven en als we mee gaan, gaan we niet meer over de grens. Maar toch leek het me heel leuk om ook deze tag te doen. x



Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Beetje standaard: Nederland en België. En dan nog: Frankrijk, Polen, Griekenland, Zwitserland, Engeland en meer niet volgens mij..

Griekenland (Kos)


Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
New York lijkt me gewoon geweldig, maar ik wil ook graag naar Australië. Huppelen tussen de kangoeroes, haha!

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Veel winkelen, wat reizen langs mooie gebouwen of plekken en één dagje strand-hangen kan ook wel.
Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
London, zeker weten. Ik ben daar met school geweest en het was gewoon geweldig. 

Zwitserland

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
Ik heb niet alle foto's op mijn laptop staan, maar van de foto's die ik hier heb, is het toch denk ik de foto die hier boven staat. Deze foto is in Zwitserland gemaakt. Het is al een hele oude foto (2006) waar ik op sta met mijn vader. Deze foto heeft volgens mij wel een paar jaar als achtergrond op onze 'familie computer' gestaan..

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Welk werk? Ik heb geen baan, maar heb even op Ameland gewerkt, dat vond ik wel een leuke bestemming. 's Avonds na het werk nog even naar het strand (10 meter verderop) uitwaaien en dan slaap je heerlijk.

Met wie ga je meestal op reis?
Meestal met mijn ouders en mijn zus. Soms nog met al mijn ooms, tantes, neven en nichten erbij. Maar ik ben ook al eens met school een week weg geweest (London) en met mijn vriend en zijn ouders en broertje ben vorige maand ook een weekje weggeweest.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
Mag ik er echt maar één kiezen? Sowieso met mijn vriend, al die momenten in real-life met elkaar kunnen delen in plaats van te moeten smssen wat je allemaal hebt gedaan. Maar aangezien hij niet zo van reizen houd, zou ik ook graag met vriendinnen gaan.
Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Ten eerste zou ik sowieso nooit naar een onbewoond eiland gaan.. Maar ik zou vooral veel blikjes met eten meenemen (blijft lekker lang goed), veel drinken, een goed boek en pen en papier.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Iets meer dan een maandje geleden lag ik nu nog in het tikibad in Duinrell waar ik voor een weekje was met mijn vriend en zijn familie en daar was ik ook al eens eerder geweest met mijn eigen familie. Center Parcs (Huttenheugte) is voor mij ook niet meer vreemd, vorig jaar was ik nog in Egmond aan Zee en ook ben ik al eens op Vlieland geweest en al zo'n 300 keer op Ameland. Als klein meisje ben ik ook nog wel op andere plekken geweest, maar die kan ik me niet meer zo goed herinneren. Rinkel de kinkel, mijn naam is Aartje Twinkel. Jep, daar ben ik ook geweest..

Egmond aan Zee. Bezoekje aan Amsterdam met de Gay Pride en ondertussen even door Madame Tussauds.

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Ook al hou ik niet zoveel van spannende achtbanen, ik ga toch voor het attractiepark. Een hele dag rondlopen tussen de opgesloten dieren is niks voor mij.. Een hele dag lopen is sowieso al niks voor mij.. 

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Zon. Zeker weten. Ik heb niks met sneeuw en helemaal niks met skiën. Ik ging één keer skiën en lag binnen 5 minuten bij de EHBO. Nooit. Meer.
Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Dat ik als klein, schattig en erg blond meisje door alle mannen in Griekenland werd aanbid. De buschauffeur, de reisleider, de manager van het hotel, elke man moest even aan mijn haar zitten. De beveiliger op het vliegveld nam me zelf even mee naar de vliegtuigen, achter het hek. Stond ik daar als 6 jarig meisje die erg graag terug wou naar haar ouders en geen woord Grieks, laat staan Engels sprak..

Gay Pride 2011. Echt iets wat je één keer in je leven moet meemaken.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Iets wat niet snel word vergeten hier thuis: ik ben een keer in Zwitserland van een nogal steile berg af gevallen. Ja, dat kan alleen mij gebeuren. Het was glad, omdat het al heel lang regende, er was maar een heel smal paadje en toen gleed mijn voet weg en knalde ik zo 10 meter naar beneden. Gelukkig was er ineens een uitstekende steen onder mijn voet waardoor ik stopte met glijden (het was gras waar ik langs gleed) en toen kon ik weer wat naar boven klimmen. Ik was niet gewond, alleen wat schaafplekken, maar elke keer als we nu over een steil smal weggetje lopen, houdt iedereen me wat extra in de gaten..

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
We hebben het er nog over in het gezin, maar we gaan misschien weer naar London! Mijn moeder wil er graag heen en ik wil er ook maar al te graag weer heen en eigenlijk willen mijn vader en zus ook nog wel eens.. Als dat niet door gaat blijven we denk ik thuis of sowieso in Nederland. 

Waar zou je nooit op vakantie gaan?Nooit is een groot woord.. Ik zou niet zo snel naar hele koude landen gaan. Ik heb niks met kou. Sneeuw ben ik binnen 10 minuten wel weer zat en het duurt altijd meer dan 2 uur voor de kachel met een warme deken voordat ik weer een beetje warm word..

Gaan jullie deze tag ook doen? Laat het me dan weten bij de reacties!

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!