zaterdag 23 juni 2012

DIY | Nagellak.

Wisten jullie dat je je eigen nagellak kan maken met maar een paar simpele dingen die volgens mij elke vrouw wel in huis heeft? Met een mooie oogschaduw en een blanke nagellak heb jij een nieuwe nagellak. Ik heb het ook geprobeerd en laat vandaag aan jullie zien hoe je je eigen nagellak kan maken. x
Ik was wat op internet aan het rondkijken en toen kwam zag ik ineens 'zelf nagellak maken staan'. Ik wist nog dat Serena van Beautylab.nl dit ook een keer had gedaan, dus ik ging op zoek naar het recept. Ik vond hem (klik!) en ging aan de slag. 

Wat heb je nodig?
- Een doorzichtige nagellak (top/basecoat is ook goed),
- (Losse) oogschaduw,
- Iets om mee te schrapen,
- Iets om op te mengen (achterkant van een CD(hoesje), stukje plastic, ect.)


Schraap of schep voorzichtig wat oogschaduw op je 'mengplaatje' en zorg dat er geen grote stukken meer in zitten. Ik heb een theelepeltje gebruikt voor het schrapen en plat drukken. Als je wilt kan je nog een tweede kleur (of glitter) erbij mengen. Ik heb een paarse oogschaduw van de Girlz! gebruikt en de roze oogschaduw uit een palletje van de Fancy.
Doe nu wat doorzichtige nagellak bij het mengseltje en 'roer' het tot je geen klontjes meer hebt. Wees niet al te zuinig met je nagellak. Als het een gladde textuur heeft lak je je nagels er mee en klaar! De nagellak die ik gebruik is Absolute Pure (nr. 01) van Essence Colour&Go. 
Ik heb één laagje gebruikt, want de nagellak droogt snel uit. De nagellak droogt op je nagels langer dan gewone nagellak, maar ik kreeg wel een mooi mat effect. 

Omdat de Girlz! oogschaduw goed gepigmenteerd was, vroeg ik me af hoe het eruit ziet met een minder gepigmenteerde oogschaduw. Ik heb de rode mono It's up to you (nr. 44) gebruikt.


Omdat de nagellak minder goed gepigmenteerd is heb je ook meer nodig. Op de foto draag ik 1 laagje. Toen ik later wat extra oogschaduw bij het goedje deed, dekte de nagellak wel beter. 

De kleuren van de oogschaduw worden anders op je nagels. Op mijn nagels is de paarse Girlz! kleur donkerder dan de oogschaduw en de rode Essence kleur is een mooie koraal kleur geworden. 

Ik ga dit zeker vaker proberen, jullie ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!